Savelend - hur har det gått?

Fler frågor…

Hur fyller man i denna på bästa sätt?

Och vad är det för skillnad på SBL Finans och Flex? Ska man ha bägge ifyllda lr bara den ena och varför isf?

Skillnaden jag märkte var att en av dom hade lägre ränta. När det gäller stapeln. Ju lägre procent desto fler lån sprids pengarna i. Om de har tillräckligt med lån.

Glömde säga att om du ska ta ut vinst och återbetalning måste du stoppa automatiskt investering.

1 gillning

Och var och hur gör man det? Letade men hittade inte…

Längst upp på sidan du visar en bild på (Status Aktiverad)

OK så icke aktiverad = ingen automatisk återinvestering?

1 gillning

Ja, om du inte har en autoinvest aktiverad kan inga investeringar göras automatiskt, och om du har en autoinvest aktiverad görs investering automatiskt om det finns krediter tillgängliga.

1 gillning

Stoppade in några slantar där nu för att testa. Hur lång tid tar det normalt innan de investeras? Antar att svaret är det beror på men någon höftning från någon som använder dem?

Beroende på summan 1-2 veckor

Tack. Tröööögt.

Just runt löning finns det mycket likvider eftersom främsta kassaflödet från amorteringar, ränteinbetalningar och sålda dåliga krediter kommer då. Alternativet vore att låneföretagen sänkte kreditkraven (än mer…) för att snabbt få ut pengarna i lån, men det vill du inte hoppas jag.

1 gillning

Nope. Då får det hellre vara lite trögt :slight_smile:

Hur äe det idag?

Förresten, något jag upptäckte nu är att användaren “Evolina”, som är mycket aktiv i den här tråden med att marknadsföra Savelend och berätta om hur bra det är… verkar enbart vara aktiv i just denna tråd. Dessutom handlar alla inlägg sedan kontot skapades (någon gång under 2023) enbart om Savelend, vilket tycks lite märkligt :disguised_face:

9 gillningar

Tänkt samma. Men PR användare förekommer nog inom flera företag.

Eller, så är hon bara toknöjd. Men känns lite onyanserat. Även fans brukar lyfta vissa risker och nackdelar. :thinking:

2 gillningar

Om så är fallet, är det OK juridiskt? Jag tänker att på sociala medier till exempel är det viktigt att märka vad som är sponsrat innehåll.

Vet inte. Men sen vet vi inte, kanske bara är hon nöjd. Men just bara inlägg på Savelend som ämne, är speciellt.

1 gillning

En totalt nyanserad och otoknöjd rapport från verkligheten:

Testade att sätta in en slant i krediter med 100% återköp. Summering efter ca en månad. Det funkar. Pengar går att sätta in. Det går att bestämma hur de ska investeras även om det är lite klurigt. Pengarna investeras. Det börjar komma in avkastning fast fort går det inte…

Om avkastningen blir över 4% så blir jag nöjd även om de indikerar att det borde bli 9-10%

Kan rapportera igen lite senare om någon är intresserad.

Referralbonus verkar rätt bra även om det är många ifs and buts angående den. Vill någon ha en länk så DMa mig. Vi kan dela bonusen för ett win win scenario :wink:

3 gillningar