Standardsvar till nya medlemmar / frågan hur ska jag göra med mina pengar?

Ni är tuffa med era köttyxor… :flushed:

Så här är det nu då:

Välkommen till RikaTillsammans-forumet!

Jag som är avsändare (Discobot) är blott en robot, men vår vänliga personal finns också här och hjälper till ifall du behöver nå en människa.

Min uppgift är att ge dig några tips på vägen och en introduktion till forumet.

1. Läs gärna “Välkommen till forumet | Börja här

2. Läs eller lyssna på “#99 Spara och investera rätt och lätt”. Den ger dig en viktig introduktion till hur vi tänker i forumet kring ekonomi och sparande - t.ex. att forskningens rekommendation är att ha majoriteten av sitt sparande i form av en bred, billig och global aktieindexfond eller fondrobot som t.ex. LYSA.

Fler tips hittar du här. Du får gärna även läsa om forumets principer och riktlinjer. De är extra viktiga i just det här forumet som handlar om ekonomi och sparande. Även om de flesta råd, tips och tankar i forumet är sunda så är det anonymt forum på Internet. Det är inte en finansiell rådgivning och ska inte uppfattas som sådan. Det finns en lista med bra finansiella rådgivare här.

Så, nu är vi färdiga med tipsen som @janbolmeson önskade att jag skulle ge dig. Nu fortsätter vi med med min introduktion till forum-verktyget (“discourse”). :slight_smile:

Första steget är att klicka på knappen med de tre punkterna (“”) nedanför (till vänster om svara-knappen). Klicka därefter på bokmärk detta personliga meddelande. Gör du det så väntar det en :gift: på dig!

2 gillningar