Tvingas tillbaka till kontoret

Ja så länge det finns jobb där man får igenom sådana krav så funkar det förstås. Sen ser det ju kanske inte så bra ut i CV:et om man blivit uppsagd för att man ställt den typen av krav och det kan ju också vara en nackdel längre fram.

Jag förstår vart du vill komma Pelle men detta med “ser inte så bra ut på CV’t” är mer en skrock än ett faktum upplever jag.

Har någon av er träffat personen som jag så pass mycket inflytande så de kan döma ut och stänga alla dörrar för potentiella jobb efter de kollar på ditt Cv?

1 gillning

Samma Boston Consulting Group som luftfakturerade miljonbelopp för NKS och drog fram en prognos ut armhålan på 50000 jobb som magiskt skulle dyka upp bara vi subventionerade datahallar för Facebook?

Ja, den här gången talar de säkert objektiv sanning :roll_eyes:

5 gillningar

Man kan ju dock undra varför du har så starka känslor kring detta?
Det är väl ingen som hindrar er från att köra er grej?
Sen att massor av arbetsgivare sett produktiviteten och kulturen lida ärväl inte otroligt?

2 gillningar

Min erfarenhet är att de mest drivna personerna faktiskt vill komma till arbetsplatsen. Är också övertygad om att om du vill upp i hierarkin, så är det en förutsättning att vara på plats så mycket som möjligt.

3 gillningar

Kanske stämmer. Ifrågasätter korrelationen mellan ”drivna” och ”produktiva”.

6 gillningar

Hur ser ni på de resurserna som försvinner i resande & varande på kontoret, hur påverkar denna kostnaden i tid, energi & pengar era resultat?

Nyfiken på hur ni andra ser på detta?

1 gillning

De drivna som vill komma upp i hierarkin levererar mestadels overhead-kostnad och liten eller ingen nytta. De vill bli chef över chefer så de kommer långt ifrån verksamheten. Åtminstone min erfarenhet från stora IT-konsult-bolag.

3 gillningar

Min erfarenhet är att det är de mest ängsliga som faktiskt vill komma till arbetsplatsen :wink:

3 gillningar

Ja ibland behöver chefer ha chefer företaget har ju ett arbetsmiljöansvar. Känns som du har haft dåliga chefer.

Kan säga så här, jag har lärt mig hur en chef inte ska agera :sweat_smile:

Orkar inte läsa hela tråden, men vad står det i ditt kontrakt?
Det som står där gäller

1 gillning

Just viljan att komma till arbetsplatsen :ok_hand::+1: Jag har inte kunnat formulera det så bra som du men det är något tydligt som jag ser. De som vill komma till arbetsplatsen (inte varje dag men när det passar och för det mesta) upplever jag som mer engagerade, värdefulla och värdeskapande både för kollegor och för aktieägarna.

2 gillningar

Korrekt. Finns inget =