För sex år sedan gick jag in i den berömda väggen och beslöt då att jag var tvungen att ändra mitt förhållningsätt till jobb och prioritera upp mig själv på agendan. Redan innan detta hände hade jag kommit i kontakt med @janbolmeson genom Balansekonomi och jag jobbade även en del i teamet på deras kurser.
Ibland behöver dåliga saker hända för att bra saker ska ske. Long story short. Med nya kunskaper i bagaget och utmattningen som ett faktum var det startskottet på en helomvändning av min livsstil och mina prioriteringar. Jag sa upp mig, startade eget, toksparade och slukade allt som gick om investeringar. Allt för att kunna ha ett frihetskapital som skulle kunna göra att jag inte var beroende av en arbetsgivare för att klara min försörjning. På måndag fyller jag 55 år och tack vare envishet, nyfikenhet, målmedvetenhet och galet bra börsår så är jag i mål. Jag kan slutar att arbeta om jag vill!
Så tack Jan för att du har varit en del av denna resa! Utan dig och några till hade jag inte varit där jag är i dag!
För dig som vill läsa mer så har Aftonbladet gjort artikel kring detta. Den hittar du här.
Mitt råd till dig som vill gå i tidig pension eller nå FIRE/FI. Gå in för det helhjärtat! Att kunna ha valfrihet att själv styra vad man ska göra är otroligt befriande och att ha ett grundkapital så att man klarar vardagen gör att stressen avsevärt minskar.
Stort lycka till alla som siktar på FIRE och tidig pension!