Ja, aggregerat är det 20%. Svårt att se någon systemrisk med så låg belåningsgrad.
Att pris på adress upplevs som högt på sina ställen är för att de som suktar efter att bo där är villiga att betala så mycket. Vad har du med det att göra?
Är inte det deras beslut, som varken du eller jag har med att göra.
Som sagt med 20% belåning är det svårt att se en systemrisk. Och skulle någon få svårt att betala så är det bankernas aktieägare så får betala kreditförlusten. Staten har inget med det att göra.
Men om du tvingar bort de som bor på de attraktiva adresserna för att någon annan kan bli uppgiven, förstår du då inte att de du tvingar bort kan bli uppgivna?
Det finns en begränsad mängd attraktiva adresser. Få kan bo där.
Har du kanske Nordkorea som modell och tänker att staten skall bestämma vart var och en skall bo?
Men då kommer iaf en del att bli uppgivna. Hur löser du det?
Det gör du när du talar om bristande jämlikhet. Om inte lagen orsakar någon ojämlikhet är vi jämlika.
Att en del är långa, andra korta, en del kvinnor vackra och andra inte är olika förutsättningar i livet. Men det har inget med bristande jämlikhet att göra.
Du har missförstått ordet.
Det är väldigt sakligt från min sida. Då fanns nämligen lagar som orsakade ojämlikhet.
Nu skapar du halmgubbar. Jag har inte skrivit det. Vad andra skriver får du ta med dom.
Jag skrev att människor har olika preferenser. Du får väl slå upp ordet om du inte förstår vad det betyder. Olika preferenser säger exakt inget om att någon borde ändra på sig.
Jag efterfrågade substans. Förankring i verkligheten.
Och hittills är det tomt på svar.
Det har tvärtom med diskussionen att göra i allra högsta grad.
Du talar om att bygga billiga bostäder. Och eftersom ingen verkar veta hur man kan göra det givet lagstiftningen, men du verkar veta det. Då är det logiskt att du startar ett företag och levererar billiga bostäder.
Nog borde det väl gå bra att förstå logiken i det.