Vad blir det för mat?

Gräddig pasta med entrecote, schalottenlök, champinjoner och vitlök :yum:

3 gillningar

Tanken är att jag ska försöka snickra till kyckling i plommonsky med en kapsyl Marsalavin el röd balsamvinäger. Ev smyger jag ner lite svart trumpetsvamp i det. Till det klyftpotatis strösslad med rosmarin. Men har lite kristallproblem i öronen så ambitionstakt och nivån är minst sagt rörig…men funkar att sitta still å LÄSA recept men kanske inte laga dem…

2 gillningar

Asiatisk fläskfärspanna blir det nu till lunch. Serverades med en ananassalsa också.

Provade detta resept. Asiatisk fläskfärspanna | Recept - Coop

4 gillningar

Dagen till ära så fick Farsdag maten bli:

Pulled Moose i briochebröd med tillhörande lingoncreme, silverlök, picklad rödlök stekta majskolvar och klyftpotatis.

Och till efterrätt blev det chokladganache och hallonmousse tårta :grin::drooling_face:

7 gillningar

Tjusig tårta! :yum:

2 gillningar

Hemma blev det lite wokade nudlar med grönsaker samt (färdiga) dumplings med kycklinfyllning till lunch. Gjorde en dip på japansk soja, fisksås, ostronsås, suchivinäger, vitlök, salladslök och ingefära till detta att doppa dumplingsen i. Blev väldigt gott och framförallt snabblagat :slight_smile:

3 gillningar

Lite klyftpotatis, panerad kyckling och currysås samt lite herrgårdsgrönsaker :slight_smile:

3 gillningar

Låter som en god måltid. Herrgårds grönsaker - är det såna dina föräldrar odlat?

2 gillningar

En av mina standards:

Lammfrikadeller med citron & timjan. Fyraåringen fick välja pastasort, själv tar jag helst pappardelle till :slight_smile:

6 gillningar

Romanobönor, morot och blomkål. Färdigförpackat från frysdisken :joy:

4 gillningar

Ugnsrostade grönsaker med kokt quinoa, ruccola sallad, ugnsrostade tomater och ugnsrostad lök majo.

6 gillningar

Det här kanske lämpar sig bättre för hat-tråden, men varför har du kvar klistermärket på tallriken? :wink:

Finns rätt många guldkorn i frysdisken. :slight_smile:

3 gillningar

En pippi käkas upp ikväll, den andra hamnar i en gratäng.

5 gillningar

Ren lathet :slight_smile: De brukar försvinna av sig självt efter ett tag…

Idag äter vi ut frysen så det blir köttfärsbiffar i ajvarsås, broccoli och klyftpotatis

3 gillningar

Till lunch blev det matlåda. Ugnsrostade rotfrukter med smulad feta och lite persilja, en klassiker.

Det blir ingen matlagning ikväll eftersom köket är fullt av halvmålade stolar… Ska nog gå ut på stan och testa mitt livs första ramen i novemberkylan.

5 gillningar

“Sverige, vi har ett resultat” :smile:

4 gillningar

Första gången jag gör cannelloni! Fylld med ricotta, spenat och varmrökt lax (som pappa rökt på landet :smiling_face_with_three_hearts:)

7 gillningar

Idag bjud jag ut frun.
Blev köttbullar med potatismos och brunsås på Ikea :blush:

3 gillningar