Vad firar du/ni idag? đŸ„ł

Sista dagen pÄ jobbet.
LÄngledigt fram till 8/1

4 gillningar

Dan för dopparedan och mina syskon frÄn SkÄne har kommit hem till SmÄland och vi ska trÀffas i eftermiddag och ha lite mysigt julfirande :slight_smile: inte trÀffats sedan i somras.

4 gillningar

I dag firar vi jul :christmas_tree: :santa:t2: :mrs_claus:t2:

6 gillningar

Firar att allt julfirande Àr över för den hÀr gÄngen :slight_smile: Idag blir en lugn dag. Ska installera en ny barnstol i bilen och gÄ till Ätervinningen med skrÀp. Har Àven smaskat i oss sÀsongen första semla :yum:

3 gillningar

Firar att jag hittat en lösning pÄ mitt busringarmarodörproblem. NÄgon i mitt hus gillar att busringa pÄ min dörrklocka 1-3 gÄnger per vecka vid cirka 04.30. :see_no_evil:

Efter över ett Ă„r ger jag nu upp och kommer montera bort min dörrklocka och montera dit en trĂ„dlös. I morse, efter nattens plingande, sĂ„ hittade jag en klocka med ”vilolĂ€ge”. :tada:

SÄ snart kan jag stÀnga av ljudet pÄ natten, sÄ jag kan fÄ sova! :zzz:

4 gillningar

Jobbigt! Jag hade försökt ta reda pÄ vem det Àr och konfrontera :joy:

2 gillningar

Jag Àr för lÄngsam, sÄ hinner inte fram till dörren innan de gÄtt ivÀg.

Har försökt med lappar, pratat med grannarna och Àven vÄr boendevÀrd. Vill helst slippa montera upp en dörrklocka med kamera, dÄ de Àr dyra och dÄ behövs grannens ok. Men funkar inte den nya klockan, sÄ fÄr det bli kamera. :see_no_evil:

1 gillning

FörstĂ„r
 Sjukt irriterande!

1 gillning

Vi firade frugans julbonus med besök pÄ fancy resturang. JÀttemysig familjekvÀll, live musik och allt :heart_eyes:

Hamnade pÄ minus en pint pÄ hÀlsobudgeten, dÄ min vanliga budget Àr 2. :scream: Men det var det vÀrt :cowboy_hat_face::+1::christmas_tree::tada::beer:

Vet inte om det blir aktier eller rĂ€ntor
 kĂ€nns som allt har lyft och vi ligger ungefĂ€r rĂ€tt i fördelningen.

4 gillningar

Thanksgiving Àr ju ett minneshÄllande av en hÀndelse i USA, sÄ ingen angelÀgenhet för andra lÀnder. I kyrkan firar vi dÀremot TacksÀgelsedagen varje höst för att tacka för skörden och livet. Viktigt.

Idag firar jag trevliga kollegor som gör det fint att jobba Àven i mellandagsmörkret.

4 gillningar

Att jag för tredje Äret pÄ raken uppnÄdde Ärets trÀningsmÄl 365 timmar (men ska ÀndÄ trÀna bÄde 29 och 30 dec för ett delmÄl för vintern ut till 1 mars). Av de timmarna fÄr 100 vara lÀtt trÀning (pendla pÄ cykel till jobbet och powerwalks), (det för att uppmuntra cykel till jobbet innan covid)), all trÀning rÀknas effektivt typ bara den tiden jag faktiskt lyfter vikter pÄ styrketrÀning eller om jag kör grupptrÀning stÀnger jag av klockan nÀr det blir nedvarvning och stretchning.

SÄ cykling Àr cykelpendning. Rullskidor, styrketrÀning och simning Àr allt överkroppstrÀning (stakning, frisim och fokus pÄ överkropp). I mars har jag planerad vila en vecka och en vecka med lÀtt trÀning, i maj fick jag covid. Halvt dÀckad en vecka och 2 veckor med hosta, synd nÀr det var fint vÀder för trÀning ute.

8 gillningar

Wow! Grymt jobbat! 1h om dagen Àr bra :+1::muscle:

2 gillningar

:facepunch: :dog2:

1 gillning

Vilka sjuka sadister det finns! :angry:

3 gillningar

Firar att jag haft möjlighet till en hÀrlig dag tillsammans med son/sambo och lilla hÀrliga 1Äriga barnbarnet. Tillbringades pÄ Junibacken med massa andra ungar med stoj, stim och upplevelser. TÀnk vilken sagoskatt Astrid Lindgren har lÀmnat till oss :pray:

7 gillningar

Firar att nu har alla i familjen gjort sitt sista arbetspass för i Är :slight_smile: Vi har grillat korv ute pÄ altanen i förhÄllandevis okej vÀder för Ärstiden :grinning:

3 gillningar

Firar att vi har haft första natten utan förhatliga fyrverkerier sedan juldagen och att det Àr lÄngt kvar till nÀsta nyÄr.

En fördel med -20 grader och stormvindar med windchill som gör det svÄrt att vara ute.

Nu kan djuren börja koppla av och fÄ tillbaka sina liv igen.

5 gillningar
4 gillningar

En pralinmaskin förstÄss :wink:

1 gillning

Firar att juniorkronorna till slut vann över Tjeckien i semifinalen. Nu vankas det VM-final imorgon :slight_smile:

4 gillningar