Ofta ser man mellanchefer bära en Rolex, men är Rolex en konsekvens av en bra prestation eller leder Rolex till att man uppfattas som framgångsrik?
Vad har din Rolex gjort för dig - i karriären, för självförtroendet, eller i relatiner med andra? Vilka situationer tror du har förgyllats av en Rolex på handleden?
Tror du är inne på nåt här, är nog tack vare avsaknaden av en Rolex som gjort att jag lyckats undvika att bli en mellanchef. Skall nog fortsätta med den framgångsrika strategin.
Är verkligen inte bitter, uppskattar själv hantverk och skönhet. Men tror inte det skapar så stora livsförändringar, utöver att man får äga något man själv uppskattar och gillar.
Men kanske någon som äger en Rolex kan ge bra svar. Inom sinom tid!
Det kan säkert ha någon slags placeboeffekt som gör att du tar för dig mer etc om du inbillar dig dessa saker - vilket i sin tur leder till positiva utfall. Men i själva verket hade du bara kunnat ta för dig mer och tänka högre om dig själv utan klockan.
Det är väl tråkigt om man känner att man måste köpa en för att man blivit mellanchef och inte för att man gillar klockor. Slutade själv ha klocka när mobiltelefon slog igenom. Tycker att det är obekvämt och fult. Självklart min åsikt och jag unnar alla som gillar klockor att kunna njuta av ett sådant dyrare kvalitetsurverk. Tror dock inte att den öppnar dörrar eller imponerar på folk om det är det man vill. Men som sagt min åsikt. Jag kan självklart ha fel och är mycket intresserad av att höra någon som varit med om att en klocka tillfört något annat än glädjen av att äga den.
Jag har haft flera lyxklockor, bl a Rolex, men sålt samtliga. De gav mig inget trots att de var fina att se på. En klocka för över 100 k blir iaf jag lite för rädd om samt även rånrisken. Jag köpte ett nytt jaktgevär och resten i indexfonder = finaste köttet och bra avkastning istället
Asså, ja det gör den väl bland andra mellanchefer tänker jag.
Mitt klockintresse ha stannat av lite och jag sitter kvar med en bekväm trippel som jag använder flitigt. Rolex är inte längre del av samlingen. Även om jag ibland sneglat på en vit explorer2a.
En klocka kommer inte ge dig nått från andra, det den kan göra är att ge dig en kännsla för/om dig själv.
Om det är värt det kan bara individen svara på. Som med andra dyra och onödiga saker man köper för att man mår bra av dem.