Beställt en ny jacka till mig själv på en sida där man fick en rabattkod när man anmälde sig till nyhetsbrevet så sparade 600kr !
- Sålt min pendlarbil. Bytt jobb med start på måndag. Från 11,1 mil enkel resa till 4km.
=
- Sparar 4500kr/mån på diesel
- Sparar ca 800kr/mån på trängselskatt
- Sparar 240kr/mån på bilförsäkring
- Oändligt med tid
Förlåt min kaffefattiga hjärna men vari ligger brandfaran? Att krukan blir varm och antänder något nära? Jag är livrädd för brand så lyssnar verkligen på vad du säger. Men jag förstår inte vart brandfaran ligger. 
Antar att Fraxinus tänker att stearinet kan antända vilket kan ske. Men det stora problemet är väl att det är ett nollsummespel. Att ha ett ljus tänt under en kruka skapar inte mer energi. Lite som tipset att öppna luckan till ugnen efter att man använt den för att “släppa ut värmen”. Värmen tar sig ut ändå och dessutom i samma “mängd”.
Jag plockade upp en tom Colapetflaska = 1 kr.
Fast vår ugn drar igång någon fläkt för att fläkta ut värmen snabbare om man stänger av den och låter luckan vara stängd, öppnar man luckan kommer värmen ut snabbare och fläkten går inte igång.
Så, man spar marginellt genom att öppna luckan eftersom det inte går el till att driva fläkten då.
I instruktionerna för min ugn står det att luckan måste vara stängd under avkylning annars riskerar man skada gummilisterna vilket lär kosta mer än vad det kostar att driva fläkten …
Handlat billigt på Willys. 
Köpte en Apple Watch Series 8 4G 45mm Aluminium with Sport Band för 5895:- istället för 7090:-
En nätt besparing på 1195:-
Sålde även min gamla repiga Apple Watch 5 för 1100:-
Hur och var?
Hos amazon.se
Åkte på ”pallarrunda” i villakvarteret en bit bort, kom hem med en halv kasse äpplen! (Äpplena var uppställda vid ägarnas staket!)
Hälsade på en bekant med företag, så kanske att jag kan få stå där i vinter och sälja kolor. Lyckas det så är det 500kr insparat.
Reklamerade en trasig IR-termometer, fick pengarna tillbaka utan tjafs. Skönt att slippa sur kundtjänst.
Grattis på kanelbullens dag!? 

Gillar släta kardemummabullar bäst, gärna penslade med smält smör och doppade i strösocker vid extra lyxiga fikastunder. 
Men offrade mig och gjorde ena halvan ”pumpkin spice” bullar och andra halvan släta kardemummabullar.
Trots elpriset och smörpriset, så blev det 20 lyxiga bullar för cirka 50kr!
Det är skönt att jag är bra på att baka vid högtider som dessa och nu kommer det finnas färdigt med äkta gofika i frysen ett par veckor framöver! 

Någon mer som firar? 
Ja, men mitt firande passar inte in i den här tråden. Köpte en bulle på konditori som kostade över 10ggr mer än en av dina ![]()
![]()
Bra tanke. Pga känslig mage periodvis har jag redan minskat kaffemängden med hälften mot tidigare. Man vänjer sig vid svagare kaffe, det går nog minska lite till. Jag har också gjort så att jag stänger av bryggaren direkt när den slutat hosta och fräsa, det är efter c:a 3 minuter till en stor mugg. Då sparar man på att inte behöva ha varmhållning via plattan.
Jag har dock en liten slatt som jag oftast inte utnyttjar, ibland dock till en minipåtår. Men det går att minska vattenmängden. Vattnet kostar ju inte så mycket men att värma upp det kostar. Så allt som finns kvar i bryggkannan som man inte dricker upp är ju pengar i sjön. Ska justera mitt mått jag använder för att mäta upp vattnet.
Jag hoppas den var god! 
Jag men GRATIS bullar på jobbet! ![]()
Det var den, och det är tradition att köpa kanelbulle från just det konditoriet en gång per år, så det var värt det.
Annars föredrar jag hembakade vanilj- eller blåbärsbullar 
Idag har jag satt upp inner/sommarfönsterna i mitt köksfönster (original från 1928 då huset byggdes, och en av de främsta orsakerna att vi köpte huset. Knasigt mähända men… så var det.) - vilket jag emellanåt glömmer till alltför långt in på kylig årstid. Så det känns bra! Eldar mindre för kråkorna helt enkelt.
Åh! Så det är alltså fler än jag som köper hus baserat på att huset i fråga har innanfönster!