Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

I helgen valde jag att köpa lyxigare frysta hamburgare som har ett högre styckepris men som också är “matigare” så det räcker med en istället för två! Billigare och bättre!

4 gillningar

Lite som när jag rev löken som skulle i köttfärssåsen för att ungarna inte skulle märka :rofl:

4 gillningar

Morötter tycker jag funkat väldigt bra i köttfärssås med! River ner ganska mkt.

7 gillningar

Undvikit att äta ute, blev hemmalagat istället.

2 gillningar

Kontaktat One.com om att fakturan för min hemsida har dubblats på ett fåtal år och att jag överväger att flytta.
De halverade denna års-faktura. Besparing nästan 500:-

4 gillningar

Alla som läser detta kan observera att det är just anti-churn (uppsägningsavdelningen) ni ska till för att öka chansen till den bästa dealen. Säg vänligt men bestämt att ni vill säga upp erat abonnemang så kopplas ni vidare. Anti-churn har befogenheter till erbjudanden de andra inte har. Givetvis bör ni ha en plan B om det skulle landa i om de skulle gå med på att säga upp erat abonnemang utan något större motstånd.

6 gillningar

Tycker de går att ”gömma” i mycket. Rörde ner rivna morötter i potasmoset sist. Blev bra. Dumpade ett gäng även i gulaschgrytan i helgen. Allt smakar…gulasch…
Odlar :carrot: själv så gratis är alltid extra gott! De blev väldigt fina i år.
:broccoli::strawberry::carrot::cucumber::hot_pepper::bell_pepper::corn::garlic::green_apple::eggplant:

5 gillningar

Är 50% pensionär så hinner göra sånt jag mår bra av, t ex trampa mycket i Roslagsskogarna. Idag blev det en påse blandsvamp; trattkantarell, blek taggsvamp, rödgul trumpetsvamp samt en näve gula kantareller. Blir mums i helgen…

7 gillningar

Ledig dag idag, har hämtat ett släp med hästgödsel hos ”grannen”. Motsvarande mängd köpegödsel hade gått på 2000-2500:-. Å så fick jag lite workout på köpet :muscle::muscle:

7 gillningar

Vi har två bilar, en Volvo och en elbil för jobbpendling.
Volvon används mest för att köra barnen till förskolan, ca 5 km. Nu har jag förberett en försäljning av den eftersom TCOn ligger runt 6800-7000 i månaden. Skatt, försäkring, bränsle, reparation/service, värdeminskning, ränta/alternativkostnad.
Planen är att köra barnen i elbilen på morgonen när man ändå ska till jobbet, skillnaden här är att de lämnas en halvtimme tidigare.
Sen får den som jobbar hemifrån ta bussen med “Thulen” och hämta. Två flugor i en smäll, 2-3 km promenad och många tusenlappar i minskad kostnad. Vem vet kanske vi så småningom går full retard och köper en cykel till cykelvagnen!

4 gillningar

Ringde precis min bredbandsleverantör (Bredband2) för att säga upp mitt avtal, har haft ett riktigt bra pris (ca 205 kr/mån) i ett år på 500 Mbit/s. Nu skulle det hamna på 405 kr/mån men efter ett samtal ligger det på 368 kr/mån utan bindningstid vilket är helt jämförbart med vad jag kan få betala för 250 Mbit/s.

Dessutom obundet så om någon operatör kör ett vass erbjudande under Black Friday kan jag hoppa på det… :slight_smile:

2 gillningar

Vinterdäcken pumpade och påhängda, ett elfel som strulade med halvljuset fixat och plommonträdet beskuret i trädgården. Träning på köpet. :muscle: :smile:

Bra där, dags att kolla upp vad min säger inför nyårsbytet.

1 gillning

Väldigt intressant. Undrar om seb har något liknande.

Gjort och gjort… men idag fick jag tillbaka ca 9000 priopoäng pga kaoset. Det gjorde inte ont. Julresorna kostade nu mest växelpengar. :sunglasses:

1 gillning

Ringt larmfirman som vi haft i 3 år och frågat om bättre pris då jag tyckte det var för högt. Fick 15% sänkning. Tog 5 minuter så blir bra timpeng på det.

3 gillningar

Är på resande fot, skippar dyr utemiddag när hotellet bjöd på en helt ok enklare middag. Räcker när man mest sitter still på dagarna.

Alternativet att äta riktigt ordentligt till frukost, och sen bara ta nån frukt eller motsv till lunch.

Dock försvann all besparing när det vart en AW på onsdagen… :slight_smile:

Tips, Apotea har kampanj på städprylar igen.

Så jag köpte hem lite ulltvättmedel, galltvål och diskmaskinsmedel till extra bra pris. :blush:

Finish maskindiskpulver

2 gillningar

Detta varade inte så länge… Nuvarande leverantör uppsagd. Hoppar på Telias BF-kampanj, 500 Mbit/s för 299 kr/mån under bindningstiden om man binder sig i 12 mån. Får se vad det blir om ett år.

1 gillning

Tja, har jobbat hemma så lite enkel keso och frukt till lunch, sparade in bensin och parkeringspengar och utelunch. Men har ju förbrukat lite mer el och dasspapper istället men försumbart. Men jag ligger liiite back efter helgens baby shower eftersom jag gick loss i butik inför den🙈

Under blackfridayveckan brukar jag köpa en årsförbrukning av diverse förbrukningsvaror (som håller minst ett år) som jag regelbundet förbrukar.
Tex. brukar vissa nätapotek ha lägre priser än normalt. Det gäller bara att inte köpa på sig saker som man inte kommer använda, eller förbruka varorna i snabbare takt för man redan har massa liggande.

I år blev investeringen ca 8000 kr, som jag förväntar mig en engångs-“avkastning” på ca 15-20%.

4 gillningar