Jag har också satt över “julklappspengar” i en global indexfond.
Sålt av Spacett med en helt okej vinst.
Har också införskaffat mig ved till ett bra pris och klyvt sagda ved. Eldar nu för att minska elräkningen.
Handlat ur svinnlådan på Coop, morgonpromenerat och skrattat åt roliga infall i Lysaavsnittet, bokat påfyllnadsdos och motionerat (så jag har nytta av tiden jag tänker köpa ).
Inte så stora monetära vinster kanske, men vad begär ni… det är ju mellandagarna.
Faktiskt inte. Pratade med dom den 23/12 senast och fick ut ett amorteringsunderlag för de kunde inte matcha eller ge bättre. Dock är det dumma att mina pantbrev är sammankopplade på två fastigheter och många bolånegivare kan inte ta emot mig som kund pga det. Kostar 3000:- om Swedbank ska släppa pantbreven till lantmäteriet för att döda och återföra dom på en fastighet…
Bytte bolån från Skandia (1,33) till Avanza (1,03). Väldigt nöjd. Blir en fin besparing per år. Angav en högre värdering av vårt hus än vad Booli säger för att nå max 60% belåningsgrad. Verkar inte granskas så hårt tydligen.
Efter typ 6-7 år och ständigt konstaterande att jag ”inte heller den här månaden loggat in en enda gång”, så avslutade jag nu mitt Aftonbladet Plus abonnemang. Höjde samtidigt mitt månatliga fondsparande med motsvarande belopp
Sålt dotterns ponny. Sparar löpande ca 2500 i månaden. 35000 inkomst (delas med exet och en del ska in på barnens konton). Kvar att sälja sadel och transport.
Ponnyn såldes inte av ekonomiska orsaker utan för att dottern snart tar studenten och ska hitta på annat i livet.
Bytt elavtal idag och utnyttjar att jag får nykundsrabatt i ett år. Sätter larm på att se över det hela nästa år. Sparar kanske 120 kr i månaden på det. Också börjat pilla med Min ekonomi i Handelsbankenappen för att se var jag kan dra in på pengar (allt känns lite tightare efter barn och större boende). Föga förvånande eg. bör jag nog spara in på utekaffe och litteraturinköp.
ringde larmföretaget och sade att jag inte ville ha larmet längre, då fick jag en dryg hundring i rabatt tills vidare. Bytte elavtal, vilket lär bli en lite större besparing (5 000 / år). Bytte hemförsäkring, blir 70 kr billigare i månaden. Så totalt ca 600 i besparing i månaden tack vare tre telefonsamtal.
Beställde hem en caesarsallad för 164kr och fick istället mat för fyra personer för 820kr! Självklart ringde jag restaurangen som bad om ursäkt och frågade om jag kunde ta den maten istället utan att betala extra. Ja Tack! Underar hur det gick för dem som fick min rätt…
Jag har tagit tag i min hälsa, bland annat att jag sedan 8 veckor tillbaka kör viktväktarna. Det är nog de bäst investerade 4000kr jag kan tänka mig. Jag känner mig friskare och starkare. Och då orkar jag prestera bättre både på jobbet och hemmavid. Förhoppningen är ju då att hålla längre helt enkelt!