Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

… Och nu har jag gjort 2-minutersjobbet (jag timeade) att byta tillbaka till Hallon igen för 29 kr/mån och 10GB/mån i 4 månader :joy:

Efter det har jag haft ett år med mobilabb för ~25-30 kr/mån.

7 gillningar

Tömde varukorgen på saker som jag “villhöver”. Blev inget köpt, sparade några kronor

5 gillningar

Jag fick 525kr denna vecka på Tradera. 2 böcker och 3 sticklingar sålde jag. Jag är jätte nöjd.

7 gillningar

Jag har tjänat 387 kr denna vecka. 2 sticklingar och 1 bok. Vi ska se hur det blir för resten av vecka.

Det är roligt att sälja men timlön är inte hög :).

5 gillningar

Är och hälsar på mamma i hennes fritidshus. Innebär gratis mat, samt att onlineshoppingen byts mot gräsklippning, trimning etc.

6 gillningar

Satte över 10k till reskontot istället för 5k som vi normalt sparar. Det blir inga större utsvävningar nu när vi har en hundvalp. Planen var en spanienresa under maj. Osäkert om det blir något till hösten. Annars får det bli åka av under 2026. Det är inga fel att vara hemma och fixa på hus och trädgård.

3 gillningar

Bytte telefonabonnemang inom samma leverantör då jag gick från 135 kr/månaden med 15gb surf med att kunna spara som högst 25 gb till 120 kr/månaden med 10gb surf med att kunna spara 100gb surf :grinning:

5 gillningar

Betalade 4270:- för Bältrosvaccin till mig o min fru. Ordinarie pris var 5090:- så en liten besparing om 820:- :syringe:

3 gillningar

Petat in större delen av skatteåterbäringen på lysa och i lekhinken.

1 gillning

De flesta som ”bränner pengar” bidrar även till förstörelsen av vår planet. Sjukt osexigt i mina ögon.

Man kan ”vilja mer” utan att konsumera. De riktigt värdefulla sakerna i livet är enligt min mening gratis.

15 gillningar

Du har en poäng men glöm inte att det är skillnad på att bygga ett kapital som man kan fundera på hur man vill använda och att redan ha det.

Spara överdrivet när man inte behöver kanske inte är så smart.

Att inte vara hyfsat sparsam när man blir lagom rik är dumt.

1 gillning

Sparar 384 kr per år bytte hem försäkring

2 gillningar

Sålt av prylar på Tradera

1 gillning

Jag har fått 198 kr denna vecka. 2 böcker och 1 stickling sålde jag. Det kan bli mer då jag har några auktioner som avslutar imorgon.

4 gillningar

Idag har jag sagt upp mitt egna nternetabonnemang from oktober då vår brf därefter kommer ha ett gemensamt avtal för alla i föreningen (samma hastighet som jag har idag). Nya avgiften läggs på månadsavgiften och mellanskillnaden på ca 460:- blir en trevlig besparing framöver!

1 gillning

Förstår inte vad det är som du gjort.
Hade du angett att du övertygat er BRF att teckna gemensamt bredband så hade jag förstått. Men att du säger upp ditt abonnemang är väl endast en konsekvens av att föreningen gjort ett bra jobb, eller?

:grin::grin::grin:

3 gillningar

Jo, ja, nä… :sweat_smile: Min egna “bragd” är att jag kommit ihåg att säga upp det i tid så att det inte kommer debiteras dubbelt om man ska vara helt noga… (Så då kan jag räkna hem mellanskillnaden också :tada::v:)

:joy:

5 gillningar

3 sticklingar och 1 bok har jag sålt. Det blir 207 kr.

Dålig timlön men roligt för mig då jag älskar växter.

4 gillningar

Det blir minst 400 kr denna vecka. Minst 6 sticklingar och 1 bok.

Det är bra för mig då jag jobbar 50% (frivilligt) och lönen räcker bara till kostnaderna.

Små pengar jag tjänat skickas direkt till sparande varje vecka.

8 gillningar

Vi har länge morterat ca 3,3%. Vid månadsskiftet hamnade vi under 70% belåningsgrad och har nu sänkt till den till 1%. Smatidigt ökar vi vårt månadsspar med motsvarande belopp, totalt 8400 kr, i globala indexfonder :rocket: :money_mouth_face:

6 gillningar