Kom på @janbolmeson! ![]()
Klassiskt YT komplement till Patreon. Ett sätt att ge en engångssumma då och då till kreatörer på internet.
(Nu när ni har kaffemaskin, så passar det också lite!) ![]()
Kom på @janbolmeson! ![]()
Klassiskt YT komplement till Patreon. Ett sätt att ge en engångssumma då och då till kreatörer på internet.
(Nu när ni har kaffemaskin, så passar det också lite!) ![]()
Har stängt av vignette/popup-annonserna nu. Så om de fortfarande dyker upp, så ladda om sidan så att cachen rensas. Så jag ta ett omtag med det där kring annonserna.
Den här typen av problem har börjat dyka upp för mig. Använder mig av S23 och chrome.
Lite störande när man inte kan läsa alla inlägg.
Upptäckte precis samma sak här. Kör iPhone 12 mini och Safari.
hur gör man för att betala mindre för patreon? Det står för mig att jag minst måste välja 95kr när jag försöker
Går det att klicka bort annonsen på krysset uppe till vänster? Ser sidan normal ut då?
Uppe till vänster? Uppe till höger finns tidernas minsta kryss att klicka på (kräver dock god syn och flinka fingrar, alternativt ordentlig zoom). När jag trycker på krysset får jag några annonsval, men annonsen försvinner och bryter inte längre in i inläggen.
Till jag går in en ny tråd där samma problem uppstår.
Jag har blivt lurad av ett stort fejkkryss, så när jag tryckte på den var det istället annonsen. Väldigt smart!
Samma grafiska bugg i Firefox på iOS.
Fick också detta problem nu. Safari på Iphone med iOS 17.4.1.
Ska kolla, låter som något fel hos leverantören.
Kolla om det är bättre nu? Har lagt in en fix som jag hoppas löser det. Kan kräva en uppdatering dock så att en ny css läses in.
Ursäkta min uppriktighet men jag blir trött på dessa gnäll om för mycket reklam.
Är inte första gången en sådan tråd har skapats.
Jan driver ett företag och lägger ner mycket tid på att folkutbilda oss lyssnare till en bättre och tryggare ekonomi.
Bara genom att lyssna på RT och hänga på forumet så får vi ovärderlig kunskap om hur vi alla kan tjäna mer pengar till lägre avgifter.
Denna kunskap kommer ej din personliga bankman att rekommendera.
Jag tycker vi ska vara tacksamma att det finns individer som Jan som lägger ner sin själ för att vi ska tjäna mer pengar.
Självklart ska Jan kunna försörja sig på detta arbete och det gör han exempelvis genom reklam. Vill man inte utstå reklam så finns alternativet att blir Patreon-medlem. Till en extremt låg kostnad.
Låt Jan tjäna pengar på sin reklam och låt oss lyssnare tjäna på hans råd.
Mvh
Nåja. Finns väl en gräns vad man står ut med, och lite feedback mår alla bra av. Som pop upsen som var ett tag. Många trodde de blivit hackade pga hur scammigt det såg ut.
. Tack gode gud försvann de.
Vore synd om Rika Tillsammans utvecklas till extremexempel som Quoara eller Redit. Båda är helt omöjliga att läsa där reklam ser ut som inlägg, svar på andra frågor inkluderat i tråden (men det är inte uppenbart att svaren är till en annan fråga) för att uppmuntra till att surfa vidare och länkar till andra frågor som rekommendation mitt i flödet
Plus reklam banners etc.
Jag förstår
Reklam är dock fruktansvärt irriterande, och en påverkansoperation MPA borde se över haha.
Jag hade hellre sett att man betalar för det man läser, tänk https://value4value.info/ och att det fungerar som stacker.news haha…
Men ja, folk tycker inte i allmänhet att det skall fungera så och är vana vid att reklam betalar för dem. Så då sitter man här med reklam, som jag inte ens visste att vi hade pga jag har ad blockers på. Vill inte se reklam och vill inte bli spårad via den heller.
Kanske blir patronmedlem eftersom jag ändå nyttjar tjänsten. Men ogillar prenumerationstjänster, kan man bara donera en gång istället?
Titta bara på Småspararguiden… Jag undviker att gå eller länka dit nuförtiden, för det kommer tre st olika timeade popups som lägger sig ovanför texten man försöker läsa. Precis när man kommit igång och läst typ ett halvt stycke då poppar det upp en ny ruta man måste stänga så man tappar bort sig. Och det händer flera gånger i rad. Det gör sajten helt oanvändbar.
Det är en lurig balans mellan sajt med reklam som är tillräckligt användbar för att man ska läsa ändå, och totalt oanvändbart elände som ovan ![]()
Hej! Tänker fråga om det här annonsen som jag stötte på överallt nuförtiden “INVESTERA PÅ VÅRAN PLATFORM I SWEDBANK AKTIER, minst 200 nästan utan risk med ständigt avkastning att ha ett passiv inkomst” .
Det låter som en bluff men ända ser så riktigt ut…Vad tycker ni, har ni sett det änn??
Tack i förväg!
Ja, för att Patrick och Andreas också kämpar i en värld då alla ska ha allt gratis.
Om fler stöttade både Småspararguiden och oss via Patreon så lovar jag att vi gladeligen hade skippat all reklam.
Hos mig på Patreon är den lägsta nivån på 49 kr per månad. Jag upplever att ALLA som hänger här i forumet har råd med det. Dessutom är det pengar där en del av det går oavkortat tillbaka till communityn för aktiviteter och till moderatorerna som gör ett hjältedåd i det tysta.
Ändå upplever jag att det är svårt att få folk åta sig det.
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: En fråga om Swedbank aktier