Såg ut såhär för mig i mobilen nyss, oinloggad. Jag har inga problem med reklam, men om det täcker >50% av ytan på skärmen så är det nog i överkant av vad som är rimligt.
Ur ett användarperspektiv bör det inte både vara över och under, och jag röstar för att ta bort den nedre. Den är dessutom i vägen för tangentbordet / inmatningsrutan när man eventuellt skriver.
En annan lösning är att justera denna inställning, @janbolmeson
Då kan du ha “allt på” men att det inte visas för många samtidigt, lite beroende på vad du vill optimera på.
Å ena sidan; genom att bara välja en plats för annonserna så “vänjer” sig användaren vad som är en annons och inte, och kan därför i större utsträckning undvika dem / skrolla förbi och mindre klick av misstag. Å andra sidan, att annonser visas överallt (dock inte samtidigt) gör att sidan ser lite mer olik ut varje gång och det är svårare att vänja sig vid dem och troligare att man läser dem och/eller klickar på dem.
Upplever att det är väldigt mycket reklam nu, tror tyvärr det skrämmer bort många potentiella nya medlemmar, mycket reklam om att kvinnor är nära osv… (väldigt ofräsch reklam).
Skulle en kompromiss kunna vara att ta bort reklamen så som det var innan och istället försöka få in fler i Patreon? Då blir forumet riktigt snyggt och det kan eventuellt betala sig själv, vad tror ni?
Själv gillar jag reklam då bloggen blir mer färgglad massor med bilder och mindre text att läsa . Passar mig perfekt. Det är bara de som är lättskrämda som störs på detta. Kör på @janbolmeson . Smålänning lever lättare med det än med månadsavgift