Vad tjafsar ni om i ditt förhållande?

Vill tipsa dig om varsin uppsättning nycklar till bilen.

Gör det enkelt för dig :slight_smile:

Lösningen finns här…

Ja finns massa pinaler. Men enklast lär ju vara att hänga nyckeln på kroken direkt när man kommer in i hallen så är problemet löst. :sweat_smile:

Som en som är medlem i de tankspriddas riksförbund så har jag löst "var är mina nycklar"problemet genom att alltid ha dem i min byxficka. Mobilen alltid i den andra byxfickan, och alltid ha på mig byxorna. Brukar vara lättare att hålla koll på byxorna än pinalerna.

Förr var mina nycklar överallt och mobilen ofta i kylen eller gud vet var, och om jag gud förbjude lägger mina pinaler på andra ställen än där de bor, ja då är de borta. @Tjocksteffe

Vad är definition av städa om man städar 7ggr i veckan?

Om städa = plocka undan frukosttallriken från köksbordet (dvs ställa den på ett bord närmare diskmaskinen) så förstår jag frekvensen, annars är jag bara förvirrad och börjar undra om både jag och min sambo levt livet som lyckligt ovetande om hur ofta andra städar.

7 gillningar

Haha jag var nog också lyckligt vetandes om det innan :stuck_out_tongue: Med städning avses typ dammsugning, damma, torka och sånt. Plocka undan grejer, disk och tvätt är inget jag sorterar in under städning, det är sånt man bara gör :slight_smile:

Jag har aldrig städat så mycket tidigare i mitt liv. Men att “städa” varje dag är en självklarhet för min fru :joy:

En städerska/städtjänst hade inte heller varit något alternativ för då hade vi ändå behövt städa både före och efter…

1 gillning

Generalisering, men ta det för vad det är. Hoppas att ingen blir förnärmad nu.

3 gillningar

Hur menar du? Vi har dubbla uppsättningar till båda bilarna. Men när hens är borta tar hen mina?

Aha, OK då skulle jag fixa mig ytterligare en nyckel som hen inte har tillgång till.

Vi tjafsar också om städning :joy: tycker det äe sö jävla onödigt bråk

Inget de gånger hon höjt rösten så har jag bara tagit mitt pick o pack o dragit hem till min egna lägenhet (vi har egna boenden/distansförhållande dock i samma kommun) :joy:

Sen brukar det lägga sig kan ju vara den där speciella veckan i månaden etc som spökar med hormonerna.
Jag själv orkar aldrig tjaffsa eller bråka utan drar mig bara undan ett par dagar och kommer tillbaks när det lugnat ner sig och personen är gladare.

Jag klarar ej av att bo där.det är dålig stämning i samma hus jag mår dåligt av det och ser då alltid till att ha min egna fristad där bara jag har tillgång till.

2 gillningar
1 gillning

Ett tips runt städning (och andra sysslor) är att lista olika sysslor och därefter betygsätta hur jobbiga de är för var och en. På så sätt kan man dela upp det och bli lite lyckligare :slight_smile:

För egen del bryr jag mig inte att slänga sopor eller rensa vasken medan min partner tycker det är förfärligt. Jag ogillar att tvätta kläder och fönster men hen tycker det är roligt.

1 gillning

Testade detta för 20 år sen. Jag ansågs vara bra på att laga mat och tyckte det var roligt, då skulle jag också sköta disken. Eftersom det var tråkigt. Andra parten minns inte vad denna skulle göra, antagligen inget. Universum i balans… :crazy_face:

1 gillning

En manlig bekant sa att han lever sitt liv med sin kvinna i 3-veckors-perioder.
En vecka är hon glad, en vecka är hon kåt och en vecka är hon sur.

3 gillningar

Låter inte som en sund inställning till relationer. Det är ju som att det alltid är hon som startar konflikter och du aldrig vill höra vad hon har att säga, för då drar du.

6 gillningar

Låter bedrövligt, kärlek är att älska någon för det bättre och sämre, inte bara för det som passar en själv. Han kanske skulle leva själv och inte bara ta russinen?

1 gillning

Haha oj vad denna tråden har skrivits i, högt och lågt, roligt och allvarligt.

Låter som att de flesta har lite samma saker som bråken handlar om som oss; städningen.

Varför bråkar man om städning? Den som har högst krav får väl städa själv om den andras städning inte duger!

2 gillningar

Och precis det kan ju skapa bråk/tjafs :joy:

De som har högre krav kanske inte vill städa varje dag utan tycker att det ska fördelas mer jämnt i förhållandet och att den andre borde städa enligt samma krav som den mer nogranne. Vilket i sin tur kan skapa tjafs när den andre inte vill städa enligt den andres krav, utan tänker att den med högre krav ska sköta städningen.