Varför gillar så många att prata i högtalartelefon?

När vi väl diskuterar detta beteende, så kan vi ta dessa oxå: personer som står till vänster i rulltrappan och folk som inte tar av sig ryggsäcken i kollektivtrafiken etc.

Lika idiotiskt beteende!

1 gillning

Tror du ja! :joy:

1 gillning

Låt det komma ut här:
https://rikatillsammans.se/forum/t/vad-hatar-du-lat-allt-komma-ut/66599

1 gillning

Nåt jag upplever har ökat är par som ska kolla på nåt tillsammans tex på tåget och därmed tycker att det är rimligt att ha ljudet på. Särskilt denna sommar med alla sportevenemang, looking at you 60+.

3 gillningar

Ja, vad hände med “en-lur-var-principen”? :older_man:

1 gillning

Hon är iofs död men farsgubben har hittat en ny

Nere vid medelhavet pratar alla högtalartelefon.

1 gillning

Antar att det är smidigt att ha händer och öron fria.

Är dock ett respektlöst beteende att använda högtalaren bland folk. Både mot de som tvingas lyssna in och till personen som är i högtalaren (om denne inte vet om att konversationen avlyssnas).

3 gillningar

Sannolikt pratar TS här om de smått lågbegåvade människor somi offentliga sammanhang håller telefonen som en smörgås framför munnen med full spätta på volymen. Inte de som i icke offentliga sammanhang har högtalartelefon för att frigöra händer vid exempelvis matlagning eller dylikt. Eller vad tror du?

2 gillningar

Reagerade faktiskt på det idag då det var en som gick runt och förde samtal med en annan på det viset. Första gången jag noterat det. Jag tycker nästan det är bättre än att bara höra en person. Man kan ju tjuvlyssna och hänga med i samtalet utan att behöva gissa sig till vad de pratar om! :slight_smile:

För att de är dumma i huvudet.

Har de heller ingen som helst respekt för den de talar med? De kanske inte vill bli hörda av alla andra som är i mataffären, t.ex.

2 gillningar