Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Kommer inte köra en omröstning för augusti! SÄ kommentera gÀrna hur det gÄtt i stÀllet! :blush:

0 pill för mig. Trots svajet i mitten pÄ mÄnaden sÄ lÄg mina ISK pÄ ATH igen. DÄ Àr sÄklart min mÄnadssparande medrÀknat. Men ÀndÄ skönt.

:sloth::sailboat::moneybag:

4 gillningar

Äntligen dags för pillredovisning, aka förlĂ„t mig RT ty jag har syndat.

Augusti innebar en del pill:

Inledde augusti pÄ smÄbolagsfronten, dÀr har jag avyttrat flera innehav. Kill your darlings, dom kommer nog inte vÀxa upp och bli nÄtt bra. Köpte mer i Unity och Beam Therapeutics för pengarna.

Senare i augusti skalade jag av i Investor, Latour och Lundbergs för att istÀllet köpa Avanza emerging markets och HB smÄbolag global. Tanken Àr att fÄ en bredare fondportfölj och minska home bias till under 20 %. Tar dock emot som fan att sÀlja Investor. :frowning:

Jag tror detta pillande varit i rÀtt riktning.

Slut pÄ bikt.

4 gillningar

Ligger kvar stadigt med LF Global IndexnÀra. Strax över 20 % sÄ hÀr lÄngt 2024 fÄr ju betraktas som mer Àn godkÀnt.

2 gillningar

Fortsatt hardcore. Ingen förÀndring.

2 gillningar

0 Pill och kvar pÄ hardcore. Portföljen fick lite styck senaste 1-2 mÄnaderna men lÄngsiktigt sÄ blir det nog bra :slight_smile:

4 gillningar

Inget pillande, trots uppköpsbud pÄ en aktie. Tackade nej. FÄr se om den blir tvÄngsinlöst senare eller inte.

Funderar fortfarande pÄ att göra Àndringar men inte kommit lÀngre med den tankeverksamheten.

@Ateist_investor var det förra Äret du skalade ner Tesla? Trodde det var tidigare i Är. Men tiden gÄr snabbt :laughing:

3 gillningar

Det var i juli. Men bara 10 % av innehavet. Sedan tidernas begynnelse har jag köpt Tesla 88 gÄnger och sÄlt 9 gÄnger. Inget hardcore.

2 gillningar

FortsÀtter att lÄta bli pillande. :blush:

3 gillningar

Fortfarande bara ett litet pill i Är
Sitter nu lungt och tryggt i bÄten och hoppas pÄ det bÀsta 
 och Àn sÄ lÀnge gÄr det Ät rÀtt hÄll

3 gillningar

Mer Lysa för min del

1 gillning

Har inte loggat in pÄ flera mÄnader men har gjort av mig med mindre pengar Àn tÀnkt under semestern sÄ kommer förmodligen att göra en extra insÀttning dom kommande veckor.

2 gillningar

Inget pill Ànnu. Trots augustikrasch och nu (som det verkar) septemberkrasch
 Globalfond 100% i avanza och 90/10 Lysa

3 gillningar

Inget pill Ă€n för min del (sedan 2023-05-23), men om ett par veckor kommer fondförvaltaren för halva mitt kapital pilla Ă„t mig genom att byta strategi pĂ„ Avanza Global, vilket nog leder till att jag fĂ„r pilla för att Ă„terstĂ€lla strategin. Trist, men ibland Ă€r det pill if you do and pill if you don’t.

9 gillningar

This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the orange pill the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the green pill - you stay in ESG, and I show you how deep the falafel hole goes. Remember, all I’m offering is the truth - nothing more.

7 gillningar

September slut. Inget pill hÀr.

2 gillningar

Inte hÀr heller! :blush:

2 gillningar
  • Jag Ă€r kvar pĂ„ hardcore! :raised_hands:
  • Jag har pillat! :see_no_evil:
0 röster

Kör en förenklad omröstning! :blush:

2 gillningar

Kvar i hardcore. Inget pill Àn. Möjligen blir det en ombalansering i portföljerna i december/januari nÄn gÄng.

2 gillningar

Jag Àr kvar pÄ hardcore. :grinning:

1 gillning

Har pillat, men bara ETT liiitet pill i början av Äret.
Nu sitter jag still i bÄten.

3 gillningar