Nej det tror jag inte? Jag har varit kund i tre år, de brukar dra 275Kr i Januari sedan så kommer det en ny transaktion kort efter där de lagt tillbaka 275Kr med guldkundsrabatt.
Kollade precis:
Kanske det är olika för de olika filialerna?
Nej det tror jag inte? Jag har varit kund i tre år, de brukar dra 275Kr i Januari sedan så kommer det en ny transaktion kort efter där de lagt tillbaka 275Kr med guldkundsrabatt.
Kollade precis:
Kanske det är olika för de olika filialerna?
Det som är bra med P.F.C är att det är svenskt. Jag har testat t ex Lunar men det funkar inte överallt eftersom det är danskt.
Klarna kortet finns ju? 
Men du kan inte betala räkningar med Klarna trodde jag?
Med kortet menar du? Det går väl inte med något kort, då behöver du en banktjänst.
Men som redan diskuterats i tråden så är banken oftast gratis men kortet kostar. Så du kan skaffa bankkonto hos en bank och sedan köra på kortet från Klarna och komma undan gratis.
De fular sig bara. Skriv ett meddelande till bankmannen när du är inloggad. Då tar de bort det omgående. Sen är Danske Banks internetbank ett av de allra sämsta jag har upplevt. Då har man ändå varit med sen 90-talet. Totalt ointuitivt, kräks varje gång jag ska betala en räkning. Men 1,18% boränta i 3 år. Får leva med det. Kommer hamna under 80% belåningsgrad när det här löper ut.
Jag står ut med det och ser det som en avi-avgift. Orkar inte tjafsa om det med tanke på att jag inte heller uppfyllt mitt löfte att flytta över min ekonomi dit. Handlar bara om 300kr för ett år typ. Vilket är obetydligt jämfört med det jag sparar på bo-räntan gentemot SHB.
Ja deras internetbank är bedrövlig. Helst skulle jag vilja flytta mitt bolån till Hypoteket och stänga ner allt på DB igen, men Hypoteket accepterar inte att man sin inkomst i annan valuta enligt deras hemsida.
Konstaterade att det verkade bero på region som du säger, se gärna mitt inlägg två svar ner från det du svarade på. 
Lyckligtvis ställde DB inga krav på lönekonto och liknande när vi tog vårt bolån hos dem så jag kan för det mesta undvika deras internetbank. Jag har inte imponerats när jag väl har använt den får jag säga.
Jag använder Länsförsäkringar till lönekontot samt betal- och kreditkort. Det kostar några hundralappar om året för två debet- och ett kreditkort. Har SBAB för buffertkonto med lite ränta samt bolån. Resten av pengarna finns på annat håll.
Jag skulle aldrig vilja bli kund i någon av storbankerna på grund av vad som framkommit om deras roll inom penningtvätt och röstar med fötterna. Nordea, SEB, Danske Bank, Handelsbanken, Swedbank… Nej tack. Även om det inte är säkert att en mindre bank inte används som tvättmaskin känns det som att risken är mindre.
Har också Swedbank, lönekonto, bolån och lite sparande samt är nyckelkund.
Jag brukar i vårt årliga möte med banken påtala att jag tycker att nyckelkundsavgiften för mig och frugan borde vara 0kr/år pga att vi är trogna kunder. Har kört detta i över 5 år nu och “so far so good”. Tips 
Som far min sa, -“Det är inte de stora inkomster man blir rik på utan de små utgifterna.”
Kan inte låta bli att vara lite motvallskärring här. Jag bytte till att samla allt, eller nästan allt, hos Handelsbanken för 6 år sedan och har inte ångrat det. Deras internetbank är bra, och de har ett välfungerande fondtorg (där man kan välja bland andra fondförvaltare än Handelsbankens egna bara för att förtydliga det). Telefonappen har blivit riktigt bra nu också, man kan göra det mesta där. Banken har ett kundbonussystem där man samlar bonus i form av fondandelar, fast tyvärr är det dyra skitfonder som man inte blir av med.
Bolåneräntorna tycker jag är helt okej på Handelsbanken också.
För mig är det viktigt att ha en bra helhetslösning. Jag vill inte känna mig tvungen att hela tiden behöva snegla på andra banker eller kreditbolag och försöka tajma vad som är bäst just nu, vilket jag tycker att det låter som när ni diskuterar vilket kort eller bolån som är bäst det här året. Gud vad jobbigt, tänker jag varje gång jag läser såna här diskussioner och känner mig ännu mera nöjd med mitt val av bank. Dessutom har jag allt samlat i en internetbank, och behöver inte logga in på 17 ställen för mina ärenden. Det enda jag inte har på SHB är buffertsparande på konto, det har jag hos Santander. Men det är ju ett helt passivt sparande som inte kräver inloggning varje månad.
Precis, inte så attraktiv affärsidé där kunderna vill betala 0 och det är strikt reglerat så sälja datan är inte lika lätt som inom oreglerad IT.
Både Skandia och ICA erbjuder en modern kundupplevelse. I fallet ICA kostar det 25kr i månaden. Inte direkt dyrt kan jag tycka. Då får man också ett kort som funkar ordentligt. Tex PFC är blockat för spel, så betala i lokala tobaksbutiken går icke
Det borde majoriteten av oss ha ![]()
. Sparar mycket pengar att slippa besöka sådana ställe ![]()
För det första är det förmynderi, min bank ska inte begränsa vad jag gör med mina pengar. Anti-pengatvätt inför ju redan en hel del begränsningar.
För det andra, detta är en tobak, postombud, godis och spelbutik, vilket är ganska vanlig kombo.
Håller med om att LF är bra. Har också både hem och bil som jag tycker håller väl i jämförelse varje år. Men så brukar jag lyckas pruta lite också. Var dock tvungen att byta till kreditkort för att få det utan avgift. Något nytt påhitt från kontoret i Stockholm. De har faktiskt börjat med en bra automatisk budgettjänst också. Man kan sedan manuellt flytta om något hamnat i fel kategori.
Bolån hade varit bättre att flytta, de är lite dyra tycker jag, men jag startar eget nu, så jag ville vara kvar och jag band på tre år. Fick väl inte den bästa räntan, men ändå okej och under snittet.
Håller i princip med om allt det övriga du skrev men fonder är nog bättre att ha på Avanza eller Nordnet då deras plattform förmodligen är bättre. Buffertsparandet skulle du kunna ha på Avanza så blir det bara två banker om du väljer dom.
Kundbonussystemet gäller bara Handelsbankens kreditkort Allkortet och fonderna går såklart att sälja när man vill och på så vis bli av med dom, men bonusen går det direkt till fondköp utan alternativ, det är sant.
För övrigt är Handelsbankens internetbank och app den bästa jag haft och jag skulle aldrig byta till Skandiabanken för att spara 300 kr/år eller någon annan bank för att dom har något särskilt erbjudande.
Handelsbanken har en fin, välfungerande app. Håller med.
En sak som irriterade mig med Handelsbanken är att det tog hutlösa 15 kr per överföring, vid stående överföring till annan bank i Sverige.
Helt absurt att göra det 2021!
Låt säga 4 överföringar per månad, 60 kr, per år 720 kr…7200 efter 10 år 
Ja det stämmer, dom tar 15 kr för varje stående överföring, som enda bank (!). Men jag har aldrig behövt använda det och skulle heller inte använda det då det är dyrt.
Med ränta på ränta blir det 10 263kr per år.