Jag kontaktade också Nordea och sa det, de svarande bara att om jag vill säga upp kontot så ringer jag deras kundtjänst eller ber den andra banken göra det åt mig. Bland det sämsta bemötandet jag fått av en bank.
Mitt syskon gjorde samma sak och fick höra att endast studenter kunde få rabatt.
Varit bekväm och hållit kvar vid Sparbanken Enköping trots att avgifterna är väl höga när jag följer tråden. Men servicen har genom åren varit mycket bra, tex vid lån för utbyggnationer, solceller eller bilbyten klaras det av med via telefon eller meddelandefunktionen i appen/hemsidan.
PFC: är det också utan avgifter vid valutaväxling, dvs identisk med Revolut, används på samma sätt (nu har jag nämligen pluggat på Revolut :))? Kostar det att beställa platskortet som på Revolut?
Min röst faller på Swedbank.
Enkel och smidig app.
Bra och smidig service.
Aldrig stött på något problem sen jag fick mitt första konto där i början av 90-talet.
Swedbank är största hyckarföretaget i Sverige. Tvättar hundratals miljarder från knark, trafficking och maffiaverksamhet men låter inte kunder köpa bitcoin p.g.a risk för penningtvätt.
Och se fram emot att nästa bank höjer sina priser om ett par år?
Jag tycker det är snårigt hur SEB tar betalt för sina tjänster. Internetbanken är kostnadsfri men Betalservice kommer höjas från 120kr till 180kr/år den 1 april.
Är inte det enda extra som ingår i Enkla vardagen som är värt att betala för, ett bankkort och om man vill ett kreditkort?
Om det är så hade jag valt bort Enkla vardagen, betalat bara för Betalservice och använt andra kort än de från SEB
Jag kan bara hålla med, frågade SEB igår ”Då ni höjer Enkla vardagen med 43% så undrar jag vilken skillnad i tjänster Enkla vardagen har gentemot att bara ha Betalservice via internet kopplat till ett Privatkonto?”, de har inte svarat ännu.
Du kan väl byta till SHB? Deras kundpaket kostar 25kr/mån. Om du bara inte får sämre bolåneränta (om du har något bolån).
Jag provade på att vara kund i SEB ett tag men jag upplevde oproffsighet på bankkontoret, sämre internetbank och digipass påminde om Swedbanks dåliga bankdosa.
Bytte tillbaka till SHB men behöll bankdosan för Bankid med fast sladd.
Jag har bara internetbanken hos SEB, inget annat… 180kr/år tycker jag ändå är rimligt… Vet inte vad alternativet till storbankerna skulle va där man göra överföringar osv vart man vill…
Aha tack nu hittade jag det också. Hade hoppats att jag var sån obetydlig kund så de hade glömt bort mig. Skulle klara mig med Betalservice egentligen men vågar inte väcka den björn som sover med tanke på att jag har bolån där och i övrigt minimalt med affärer hos dem.
Riksdagen ska ha klubbat igenom ett förslag om “riskskatt för kreditinstitut” som ska läggas på alla banker som har lånat ut minst 150 miljarder kronor (GSEK) på den svenska marknaden och beräknas landa på 5 GSEK om året, som kommer betalas av dig som kund, eller cirka 500:- SEK per svensk och år. Dina bolån kommer bli dyrare.
Jag ringde SEB idag för att ställa frågor om den nya, enligt mig alldeles för höga avgiften.
Man svarade att höjningen skall täcka kostnader för utveckling av nya och förbättrade tjänster, jag bad att få redogjort för hur det skulle kunna komma att bli bättre för mig som kund och det enda man egentligen kunde svara på det är att man bland annat jobbar på att lansera Apple pay, när var hur stod oklart.
Jag tyckte inte det borgade för den höjning som aviserats och vi kom överens om en deal jag är nöjd med, samtidigt som SEB nu har en period på sig att övertyga mig om att dem är banken för mig.