Ok. Verkar vara ett trist LF kontor. Jag är nöjd med LF Skåne i alla fall 
Har du ditt bankkonto gratis hos LF Skåne? Ingen avgift alls kopplad till konto/betalkort/tjänster?
Jag bytte till det vid årsskiftet, blev guldkund…men det fanns inte möjlighet att förhandla bort avgiften för banken/kortet. Ev var det möjligt ifall jag avstod kontokort…minns inte helt. Men gratis kunde de inte erbjuda, och då hade jag ändå hört att ”andra kontor” erbjuder gratis.
Kanske jag ska ta och se över det där igen 
Nu höjer Swedbank priserna ytterligare Betalningstjänster för privatkunder - prislista | Swedbank
Är du nöjd med Skandiabanken?
Jag använder bara Skandiabanken till barnen och till att skaffa bankID. Verkar ok, men betalkorten till barnen tar evigheter att få.
Nöjd med Svea. (Som privatkund där kan man dock inte göra internationella överföringar - rätt irrelevant för mig personligen, men kan vara bra för andra att känna till.)
Brukar ni förhandla avgiften för banktjänster?
Jag inbillar mig att det är förhandlingsbart. Själv har jag inte betalat en krona för banktjänster de senaste tio åren. Men banken tjänar nog mer på att jag har kvar mitt bolån där.
Avgiften för banktjänster ska ingå. Annars byt bank. Det är småpengar för banken i jämförelse med vad de tjänar på dig.
Jag tvivlar på att det är värt besväret och risken för att de tycker att man är en kund som är snål och krånglig.
Nej, bättre säga upp bankkort med avgift om det går, annars byt bank.
Sparandet går alltid att flytta.
Villkoren kan skilja sig mellan olika län för Länsförsäkringar. Vi är väldigt nöjda med dem.
Trots att SEB inte erbjuder Google Pay och att räntan på obundet sparkontot bara är 0.30% så anser jag att det är den bästa banken då det aldrig har varit några tekniska problem eller andra nertider under alla år som kund, och då har jag varit det sedan barnsben.
Googlade “SEB ligger nere”. Visst finns där några träffar
senast i mars i år.
Kommer inte ihåg att Swedbank, Ica Banken, eller nu Danske Bank krånglat för mig heller. Tror ingen seriös bank är bättre eller sämre ur det hänseendet.
Jag instämmer. Det vore intressant att få en bild av vad för slags tjänster eller andra fördelar som någon bank alls erbjuder som inte finns hos Skandia. För mig verkar det synnerligen oklart.
Någon nämnde gemensamt konto. Det använder jag och min sambo på Danske Bank. Gemensamt konto, varsitt kort till detta.
Kan bara svara för mig själv och mina erfarenheter, och det har inte vara några tekniska problem när jag använt deras tjänster.
Skandia har mig veterligen inte Google Pay och man erbjuder inte längre kreditkort eller kontokredit.
Det skulle alltså bygga på idén att använda debet-kort istället för kreditkort. Om man inte vill ha kreditkort av någon anledning så finns en potentiell fördel hos Danske bank och Länsförsäkringar.
Varför skulle någon vilja ha specifikt Skandias kreditkort? Anledningen till att de tagit bort det är rimligen för att det inte är konkurrenskraftigt. Eftersom det varken varit gratis eller haft några avgörande fördelar jämfört med andra alternativ förstår jag inte varför dess frånfälle spelar någon roll.
Google Pay och Apple Pay har jag inte riktigt förstått mig på. Är det tjänster som är reellt vettiga? Leder de till lägre avgifter, bonusar eller några andra uppenbara fördelar? Eller handlar det enbart om “integritet”. Jag menar då att jag kan köpa en dildo på stan utan att sedan bli översköljd av en tsunamivåg av allehanda spännande förslag.
Jag behöver bara ha med mig mobilen och får då med mig mina två kort på Danske Bank, mitt Komplett kreditkort, samt mitt Klarna-kort. Även engångskort i Klarna om jag vill, biljetter till föreställningar, boardingkort…
Du frågade efter "vad för slags tjänster eller andra fördelar som någon bank alls erbjuder som inte finns hos Skandia", och jag svarade. 
Jag är inte ensam om att vilja ha allt hos en och samma aktör. Därför går Skadia bort för mig och många andra.
Skandia har tydligen Samsung Pay och Apple Pay. Är dessa tjänster annorlunda än Google Pay eller hur fungerar det hela?
Som namnen antyder är de plattformspecifika. De bygger på lite olika tekniker förutom det. Gemensamma faktorn är kontaktfria betalningar som kan göras med telefon, klocka eller annan smart enhet.