Hantverksprogrammet på gymnasiet.
Tre individuella enterminskurser på universitet.
En handfull kortare kurser i mathantverk och chokladhantverk.
Handfull kurser på kurscirklar, hantverk, byggnadsvård, språk, mm.
Än så länge fler personer med avslutad forskarutbildning bland medlemmarna än jag skulle gissat Men tittar man på de andra undersökningarna så är vi en bit ännu från hur många som brukar svara.
Två kandidater, men har bara tagit ut en av dem för jag fick jobb innan jag var färdig med min andra och nu 10 år senare känns det inte relevant längre.
Svarade övrigt då min utbildning är eftergymnasial, men inte högskolebaserad samt dessutom beroende av fristående kurs, krav på praktik/erfarenhet etc och dessutom har byggts om från grunden sedan jag utbildade mig.
Jag är lite osäker på vilken nivå det motsvarar… jag tror att det räknas som magisterexamen i sverige,
Men jag läste utomlands och har egentligen titeln DVM, Doctor of Veterinary medicine.
Vilket dock inte är det samma som doktorstitel i sverige.
6 år på universitet var det i alla fall.
@janbolmeson Har du funderat något på huruvida villigheten att svara på poll:en (och liknande polls) påverkas av vad svaret är? Om exempelvis några av svaren tenderar att associeras med mer “status”
så kan åtminstone jag tänka mig att det är mer lockande att svara om man råkar befinna sig på ena sidan av skalan.
Jag inser att det kanske är svårt att lösa eller kompensera för, men nog så intressant att fundera på. Har vi någon klurig statistiker/beteendevetare/allmänt finurlig person som kan lösa detta, om det faktiskt är ett problem? Behöver frågan(orna) omformuleras?
Bara gymnasiet i princip, tagit lite kurser på universitet. Är självlärd och började arbeta vid 21 år med vad jag fortfarande håller på med (34 år idag).
Som jag misstänkte verkar forumet (av resultatet hittills att döma) vara skevt fördelat mot utbildning. Det känns som att högutbildade i större utsträckning intresserar sig för ekonomi.
Jag har doktorsexamen. Ur ekonomisk synvinkel nog mitt sämsta beslut. Flera år med mycket lägre inkomst än jag behövt ha. Rätt dålig kompensation ekonomiskt efteråt också. På vissa andra sätt värt det men inget jag längtar tillbaka till.