Har hört mycket bra om Lidls choklad, tror den även vunnit en del priser om jag inte minns fel.
Min närmsta Lidl är ganska långt bort, men nästa gång jag åker förbi ska jag testa den. 
Har hört mycket bra om Lidls choklad, tror den även vunnit en del priser om jag inte minns fel.
Min närmsta Lidl är ganska långt bort, men nästa gång jag åker förbi ska jag testa den. 
Tack för tipset om Felchin, ska genast beställa därifrån. 
Malmö chokladfabrik har jag lite svårare för, inte deras choklad men deras bemötande. Kan vara jag som är onödigt långsint men jag träffade en representant på GastroNord och han var iallfall inte så intresserad av att sälja. Jag ska fundera på att ge dom en chans eftersom många här talar gott om dom.
Alltså lite OT men färdig hackad fryst lök är ju lika fantastiskt som färdigskivat bröd 
Om du köper via Åsö, så har de både 2kg påsar och 6kg lådor. Så bra storlekar om man vill köpa ”lagom” mycket. Men kontakta gärna Åsö och be om smakprover, de brukar skicka hem små burkar så man kan prova innan man köper mer. 
Tack för tipset. Ska kontakta dom typ igår 
Det låter rätt smidigt, bara det inte är några tillsatser och den ändå ska stekas så är det troligen många fördelar.
Sen kanske man köper lök som fraktats över halva Europa, men det är övervägningar man får ta beslut om själv. 
Jag kan inte säga att de inte lyckats bli av med det, men som @Melwa påpekar har de haft gott om tid att åtgärda. Om du googlar Lindt + child labour så kanske du kan få reda på mera. (Om du vill, förstås.
)
Jag skippar att läsa om det utan tar ditt ord på det. Är lite lättpåverkad och känner inte att jag måste läsa det själv. Uppskattar att du uppmärksammat mig på det.
Den uppenbara frågan som jag inte tror att någon ställt ännu är ju, hur köper jag praliner från dig? 
För att behålla lite av min anonymitet så är det nog enklast att ta det via ett DM.
Men jag gör mest olika varianter på chokladkakor, trippelnötter, mjölkchokladdoppad nötkola och sen till jul och påsk lite klassiska praliner. Sen kommer jag börja koka gräddkolor till påsk inom kort, om den påskmarknad jag brukar stå på blir av i år.
Jag äter inte godis alls och har inte gjort större delen av mitt vuxna liv. När jag ändå gjort det har det främst varit just choklad. Men jag märker ju här att jag verkligen inte var någon finsmakare… Noblesse original var min favorit. Men det jag åt oftast var någon 70%-ig variant. Märke var inte så viktigt. Original, mint eller havssalt. Inga hemska nötter!
Men det viktigaste jag ville säga är att jag blir så glad och imponerad av att läsa din trådstart! Så kul att du har hittat en hobby som du brinner för och som kan finansiera sig själv. Som det så ofta sägs i det här forumet: Jag hoppas att du har firat!
Jag hoppas även att din hälsa förbättras så att du kan jobba mer igen. Kanske kan du då skala upp chokladtillverkningen så att du kan leva på den?
Jag älskar choklad och det är min största last. Är ingen finsmakare direkt och jag är svag för mjölkchoklad. Här kommer mina favoriter
En bubblare är ju lys melk i lösgodiset på hemmakväll. Där finns det många fina kombos att hitta 
Det är så kul att läsa att folk har så oerhört olika smakpreferenser, det är så häftigt.
Det känns som jag firar lite varje gång någon köper något jag skapat, för jag vet att det jag säljer är så svårt att hitta för konsumenter. Just att fokus ligger på bra råvaror och smakupplevelsen och inte på lång hållbarhet och ekonomiska marginaler. Men jag vet också att många i den hantverksmässiga chokladbranschen får kämpa, ofta på grund av att kunderna jämför deras priser med priserna på lösviktsgodiset i matbutikerna. Men de som är pålästa och intresserade förstår varför det kostar lite mer.
Mitt mål är att hitta ett odramatiskt deltidsjobb, så jag kan fortsätta med min lilla verksamhet vid sidan om. Jag ser min hobby som ett lyxigt tidsfördriv, men skulle det komma in krav på stor lönsamhet och krav, så tror jag mycket av den glädjen skulle försvinna. Sen har jag lite kroppsliga skavanker som gör att tillverka konfektyr i liten omfattning passar mig väldigt bra. Men sen så kanske jag gör om verksamheten till ett företag i framtiden, då det öppnar dörrar för nya möjligheter som inte finns idag. Men då kommer jag inte plocka ut en klassiskt lön.
När jag var liten älskade jag Toblerone, min pappa köpte alltid med det hem till oss efter sina jobbresor till Tyskland. Men jag tycker inte att de smakar likadant nu när jag är vuxen och har nog inte ätit en på flera år. Men just krisp i god mjölkchoklad är en höjdare. 
Jag är ingen finsmakare gällande just choklad utan äter allt som kommer i närheten av min mun. Jag tar kort sagt alla tillfällen att få trycka i mig det bruna guldet. Dyker det upp en rektangel Ragusa (original) så går jag dock upp i brygga och gomseglet börjar fladdra lite extra.
After Eight. Because I’m a basic bitch.
Ragusa har jag faktiskt aldrig testat, men den verkar ha ok innehåll och nötter som andra ingrediens och smör i stället för palmolja. Bara det! Tack för tipset. 
En klassiker, gott med päron till, lite synd att den inte är så snäll bara. Men den brukar jag äta till jul i alla fall. 
Uppskattar choklad med apelsin eller hasselnötter eller kaffe. Beroende på humör vill jag ibland ha sötare choklad.
Inte sett någon nämna just kaffe. Gillar även chokladöverdragna kaffebönor
Choklad och kaffe tycker jag är jättegott, sen ska tilläggas att jag är överkänslig mot koffein, så kan inte dricka kaffe. Eller äta för mycket konfekt med kaffe i. 
Men jag kokar en chokladkola med lite kaffe i som sen toppas med kokosflingor. Det är en av mina bäst säljande kolor, så du är inte ensam.
Har också förkärlek för citrusfrukter och nötter i choklad. De kompletterar varandra så bra!