Detta med att köpa vatten på flaska i Sverige och förbruka i hemmet är förbryllande.
Eldorado rostad lök eller liknande märke. Det är noll skillnad.
Garant - pommes frites ![]()
En kall billig lageröl. Jag känner inget sug efter dyr finöl.
Min princip är att gå till en billig affär och köpa det dyraste de har. Funkar bra.
Går man till Biltema och köper deras billigaste verkstadsdomkraft får man skräp. Den dyraste är riktigt bra.
Dressmans dyraste kostym kan man visa sig i.
Vad är TGR?
En dansk kedja med butiker med fokus på hobbies, kalas, pyssel, inredning och presenter. De finns i vissa städer som fysisk butik.
Jag gillar deras Guldkaffe. Vet inte om det finns i Sverige?
Senast köpte jag 2x500g för 7€. Har totalt 15kg på lager. ![]()
Aha, då är jag med. Tack Melwa!
Intressant, kan du ta en bild eller länka till bild på förpackningen? Lite osäker på vilken du menar. Lidl’s Bellarome serie kan vara lite hit or miss kan jag tycka, men jag uppskattar deras Mellanrost och dess ekologiska dito som också är bra om man gillar lite ljusare kaffe med toner av frukt och citrus, båda är rostade här i Sverige, gissar att det är Lindvalls som gör dem men är inte säker, någon som vet?
Tack Kalle, då vet jag vilken du menar, den finns är i Sverige.
Jag vill slå ett slag för “invandrarbutiker”.
Jag går till araberna och köper grönsaker, persilja, kryddor, lammkött, nötkött till helt andra priser än hos svenneaffärerna.
Kul är det också.
Dessutom alltid bra att stödja närbutiker.
Även om det är frestande att åka till storköpen…
Taxi. Välj billigast möjliga där du är. Åtminstone i Sverige.
Exempelvis från ca 65 kr inom city i Malmö. Börjar bli dyrt, brukade kosta ca 59 kr fastpris inom city för inte så länge sedan där om jag minns rätt.
Vad kostar det i Stockholm numera?
Aliexpress har ju extremt bra priser och ändå hyfsad kvalitet (lite hit eller miss här dock) om du är villig att vänta en månad för frakten. T.ex till barnkepsar av sjukt bra kvalitet, tofsar och håraccessoarer, klockarmband och även lite mer åt hushållsvaror som tex plåster (mina barns plåsterkonsumtion är hög
)
Rustas färg. Lika bra som de som kostar x3
Enda skillnaden är att du behöver 3 strykningar med Rustas färg för att få samma täckning som med tex Nordsjö.
Aldrig målat mer än 2 gånger. Täcker hur fint som helst.
Kanske om du målar vitt över vitt… ![]()