Målade sovrummet grått på renoveringstapet, det suger om något. Räckte med 2 gånger. Kör alltid med rätt grov roller dock
Köpe jemofix färg en gång… det var definitionen av skit ![]()
Jag brukar handla av stora säljare. Köper i den mån det går produkter med ett par hundra recensioner och ett betyg på 4+.
Har aldrig fått hem något dåligt, men produkterna jag köper har sitt ursprung i Kina, så det är inga kopior.
Färsk hel kyckling där man rensar och styckar själv. Bara fjädrarna är borta. Är inte helt 100 på nuvarande pris men var 20 kr på dyr ICA när jag bodde i Bromma 2017.
Ica basics nachos-chips är både godast och billigast i tacohyllan. När de dessutom har erbjudande är det bara att bunkra om man gillar tacos.
Ett bra tips när man jämför mer eller mindre premium produkter i mataffär är att snabbskumma innehållsförteckningen. Framförallt det som står först på innehållet (det är den som det är mest av i produkten)
Exempelvis om du tittar på kokosmjölk så kanske den som är billig är 50% vatten medans den som är aningen dyrare har en betydligt större mängd kokos. Då lurar du bara dig själv.
Jag märker att det är skillnad från olika billiga märken. Exempelvis märket Garant gör mig nästan aldrig besviken fast deras sortiment avser lågpris produkter. Eldorado däremot får man vara mer uppmärksam på även om de också har guldkorn i sitt sortiment.
En bra lågpris produkt jag upptäckte hyffsat nyligen är “Banderos” som säljer tacoprodukter. Deras tacobröd kostar en tredjedel av Santa Maria och jag märker ingen större skillnad i smak.
AliExpress har blivit mycket bättre, sällan det någonsin tar 1 månad nu för tiden. Beställt där en hel del och tar aldrig mer än 10-14 dagar från beställning.
Garant är inget lågprismärke. Det är ett eget varumärke på normal nivå. Utgångspunkten där är alltså att det ska vara motsvarande kvalitet som andra välkända varumärken.
Rustas färg är bra. Den är betydligt bättre än andra lågprisfärger som jag provat. Jag har inte jämfört den direkt med Beckers eller liknande men den ligger iallafall närmare Beckers än med traditionell lågprisfärg från t.ex. ÖoB.
Det har du säkert rätt i. Men jämför man Garant med andra “normala” prissatta produkter så tenderar de att vinna på kvalite för priset i min erfarenhet.
Är så nöjd med min Toshiba AG23PF(BK) mikro (99€ på Tyska Lidl). Checkar alla dina krav.
Hade innan en med så många knappar att man fick hjärnblödning. Toshiban har två vred. Ett för att sätta effekt. Ett för att sätta tid. Vrider man effektvredet längst till vänster så sätter tidknappen enkel timer.
För mig är enda nackdelen är att den har några mysko program som inte verkar funka. Fattar inte grejen med det. Det enda som händer är säkert att effekten sätts vilket man enklare gör själv. Fast det var på din kravlista ![]()
Grolls verkar ha bytt namn till Swedol, och de har massa varianter på t-shirts. Vilket fabrikat är det du kör med?
1832 heter den.
Borde vara denna:
Verktyg från Lidl, fungerar alldeles utmärkt. Kostar knappt en tredjedel jämfört med de finare märkena. Alla husägare borde ha ett gäng Parkside maskiner, svarta serien, hemma.
Ja, det är samma logik som gäller för ICA:s och COOP:s motsvarande produkter.
I teorin ja, men i verkligheten så levererar dom inte på samma nivå
På samma vis som Eldorado och Ica basic levererar på olika produkter.
För att lägga till saker som jag köper det billigaste och har svårt att motivera dyrare alternativ:
Eldorado flytande honung
Eldorado majs
Eldorado chicken nuggets
Eldorado kyckling kebab
Eldorado blåbär
Eldorado wook mix grönsaker (andra är lite godare men denna är duglig och för bra pris)
Kryddor i påse
Tomatpure
Krossade tomater
Fryspåsar
Bakplåtspapper
Handtvål
Naturell kvarg
Om man ska vara mer kritisk till Eldorado majsen så är det att den inte har en inbyggd öppnare och du måste använda en konservöppnare
. Där är enligt mig stora kritiken. Men jag det är inga större prisskillnader i majs så förstår att man inte tar det billigaste
Stora tändrör är ju bara negativt. Man behöver ju bara typ tio briketter och med en liten tändpåse under blir det svårare att få fjuttig med ett stort rör. Stora rör tar även onödigt mycket plats.
Den erfarenhet jag själv har är att de normalt är likvärdiga. Jag handlar mest på Lidl men annars jämnt fördelat över alla tre kedjorna. Jag handlar mest de egna märkena och det är knappast så att Garant i generell mening skulle vara överlägset. Sedan varierar det så klart vilka varor som är flaggskeppsprodukter för respektive kedjas egna huvudmärke.
Håller inte med dig. Finns till och med en Youtube kanal av han som äger märket “Schysst käk” där han just jämför produkter av olika märken. Även där blir Garant oftast vinnare av kvalite i relation till pris.
Skulle jag rangordna butikernas egna Garant varianter skulle jag säga:
1 Willys/hemköp
2 Lidl
3 Ica
4 Coop
Där Coop är tydligt sämst medans andra är mer likvärdiga.