Vilket sparkonto är bäst just nu?

Verkar inte vara helt enkelt att välja fasträntekonto. Med en sparhorisont på 4-7 år borde man bli kund hos säg Qliro eller SBAB. Eller vara lat och köra på någon av alternativen som avanza har?

Jo, jag förstod det. Vi har väl alla olika planer för de slantar som inte investeras långsiktigt.

Ja precis därför som jag inte förstod varför min kommentar var felaktig.

Jag läste den som ett tips till nån som inte sökte tips. Men fel och fel, det var ingen kritik i mitt inlägg heller.

Säkert klassisk språkförbistring a la internet. :slight_smile:

1 gillning

Absolut jag skriver snabbare än jag tänker. Ofta jag uttrycker mig otydligt inga hard feelings som man säger på swenglish. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Vilket sparkonto med ränta samt insättningsgaranti och fria uttag rekommenderar ni? Sbab?

Kommentar från moderator: Inlägget är flyttat från en annan tråd.

Carpay är bra, speciellt tillsammans med kreditkort.

Jag gillar Resurs, Moank, Serafim, Santander, Nordax.

Har kört Carpay men bytt till Borgo pga högre ränta. Bägge har funkat bra dock.

Jag har Skandiabanken 2:a bästa niscbanken efter Länsförsäkringar bank enligt bankbetyg.se.
Jag är helnöjd med Skandiabanken och valde den som mitt 2:a alternativ eftersom jag inte ens fick bli bankkund hos LFB efter 8 försök!

Varför är man lat om man väljer Avanza+ som jag precis valt?

1 gillning

Jag fick inte ens bli kund i Multitude Bank så tumme ner från mig.

Varför nekar nästan alla banker dig? Vad har du gjort haha?

Jag har inte gjort nåt bara att jag föddes med en neurlogisk funktionsfrånvaro och kan aldrig mer få fast jobb och det ska man tydligen ha för att bli kund i Multitude Bank som är en Norsk bank. Men att få bli kund i svenska banker funkar bättre för här kan du bli kund även som funktionsnedsatt men inte hos LF Bank för där fick jag inte bli kund trots 8 försök!

Låter helt absurt att man inte skulle kunna bli kund i en bank för att man har en funktionsnedsättning??

2 gillningar

Maltesisk bank är det.

SBAB sänker idag…

Ja SBAB har inte så lockande. Skaffa en nischbank om du vill ha bättre ränta. Tex Moank har 4,3% rörligt.

1 gillning

Störande, hoppas de inte sänker mer nu. Jag orkar inte hålla på att flytta runt pengar.
Jag är nöjd med sbab annars.

1 gillning

Alla kommer sänka ändå ingen idé att hoppa runt

4 gillningar