DNB Flobal Indeks finns väl visst på Handelsbanken?
https://handelsbanken.fondlista.se/shb/sv/funds/0p0001q6fc?hb=false&sa=2&qtfrom=external
DNB Flobal Indeks finns väl visst på Handelsbanken?
https://handelsbanken.fondlista.se/shb/sv/funds/0p0001q6fc?hb=false&sa=2&qtfrom=external
Japp, ingen som påstått något annat väl?
Hur ska man tänka om man vill byta över till fondrobot? Bara sluta spara i fonderna man äger och låta dem ligga eller ska man sälja av dem och flytta över till opti med risken att man är utanför marknaden någon dag?
Smaksak. Vill du behålla portföljen du har eller inte? Går ju ha både egen portfölj och robot om man vill det.
Annars sälj allt och byt om du vill bara ha robot.
Annat alternativ är sälj hälften och byt till robot och därefter sälj en del månadsvis från resterande portföljen och byt till robot.
Vad ska jag ändra? ![]()
@Daniel80 hade synpunkter, för mig är allt ok ![]()
Det är säkert en kanonbra fond @Alec @janbolmeson. Blev mest nyfiken när jag såg att inriktningen skiljer sig från andra indexfonder som rekommenderas.
Hur är upplägget på DWE, faktorinvesteringar?
Är DNB Global Indeks den nya favoriten vad hände med att LF global var den bästa globala fonden?
Läs här ![]()
Hej,
Kommer du publicera en excel-mall för Ombalansering 2024? ![]()
Mvh,
G
Yes, senast nästa vecka.
Kom det ett etf alternativ? Har jag missat det?
Inget guld i år?
Sitter fortfarande på staketet kring frågan. ![]()
![]()
Är dessa två fonder inte längre något att ha på Avanza?
Jag har haft dom sedan 2021 och tillsammans utgör dom 10% av min fondportfölj.
Det är bland de bästa (och enda vettiga) fonderna om du vill ha tillväxtmarknader och globala småbolag.
Så du avgör själv om du vill ha exponering mot dessa och på sätt följa förskningen bättre, än att exkludera dom och inte köpa hela höstacken ![]()
Tack. Jag såg nu att Länsförsäkringar Tillväxtmarknad Index föreslås under några av bankerna. Men Handelsbanken småbolag-fonden föreslås inte under någon av bankerna - varför? Är det PLUS småbolag som tagit över tronen?
Båda fonderna är ESG anpassade såg jag också
Den går alldeles utmärkt att välja om man vill ha globala småbolag. I valet att hålla det enkelt föredrog jag en tillväxtmarknadsfond. Om man vill in på globala småbolag så finns det en del börshandlade fonder ETF:er som är bra/bättre. Så det kändes lite som att Handelsbanken fonden blev inkofotad. Därav att den inte är med - men om man har den och är nöjd så kan man absolut behålla den.
Synd att utbudet av billiga småbolagsfonder är så skralt. Borde finnas en efterfrågan kan jag tycka.
Etf:er är ju ett alternativ som du säger men ligger nog ett par trappsteg upp för många som bara vill ha det enkelt. Courtage, växlingsavgift, svårare att månadsspara från mindre belopp med mera.
Plus borde dra igång en globalfond allabolag och en global småbolagsfond ![]()
Och en svensk Value fond, och en global SmallCapValue ![]()