En sidointäkt som gör stor skillnad behöver inte vara stor

Otroligt intressant och uppskattad tråd!

1 gillning

Är tveksam till detta då det inte ger så mycket och känns som jag skulle bli lurad.

Men ger det några pengar? vad krävs?

Tack för bra inlägg, ska kolla upp Hygglo

Alla uppdrag ger inte bra pengar. Bäst är biluppdragen vilka ger 600-1000 kr och det är de jag brukar ta. Annars kan man också tex TBE vaccinera sig gratis vilket jag också gjort.

Vad innebär biluppdraget?

Vore intressant med lite faktiska siffror från någon som har erfarenhet av liknande saker.

Kollade lite snabbt på Helium-nätverket, men någon tusenlapp i månaden hittade jag ingen hotspot som tjänat senaste 30 dagarna. De flesta låg på 0, en del på några tjugolappar, ett par låg på några hundra (centrala Lund). Såklart bättre än inget (elförbrukningen verkar ligga på ca 5W, så i princip försumbart även med dagens elpriser), Men första intrycket känns tyvärr som ytterligare en såndär grej som låter bra i teorin men ger nästintill ingen avkastning i verkligheten…

Tar mig friheten att bumpa min egen fråga. Google har inte lyckats hjälpa mig.

När det gäller redovisningstjänster som flera sysslar med vid sidan av. Finns det plattformar där företag X “söker 5tim redovisning i veckan” eller liknande? Eller hur har ni hittat era klienter?

Under studietiden hjälpte jag folk med bokföring/bokslut. Riktade in mig på kulturbranschen & mest via kontakter. Men fick ett par kunder genom inlägg på musik-forum.

1 gillning

I Bokios FB grupp och även en annan (Redovisningshjälpen?) är det ofta folk som frågar efter hjälp med redovisning.

2 gillningar

Har man ett ordinarie arbete borde man i första hand söka sidointäkter som inte medför ännu mera arbete. Har man något att hyra ut, typ mark parkeringsplats verktyg eller liknande innebär det pengar in utan mycket ansträngning. Dygnet har bara ett visst antal timmar så att arbeta extra tid har sin begränsning, förutom att det inskränker fritiden om man nu vill ha någon sådan.

Jag ser min fondportfölj som mitt “företag” som jag jobbar aktivt med. En liten ökning i avkastning motsvarar ganska många arbetade timmar mot lön. Speciellt om man tar hänsyn till administration och skatt. Men även om jag inte betraktar det som ett jobb så tar det ju en del tid. Och alla vill inte göra den prioriteringen förstås. Nyckeln är väl att göra sin hobby till sin sidointäkt, speciellt om man kommer att arbeta fler timmar.

4 gillningar

Jag arbetar extra som låneförmedlare 10-15h i månaden á 250 kr/h utöver mitt heltidsjobb

2 gillningar

Vad gör en låneförmedlare? :smiley:

1 gillning

Arbetar på ett företag som finansierar billån till privat- och företagskunder. Man står som medlaren mellan kunder och bilförsäljare, handlägger lån och ser till affären går smidigt igenom.