Flashback ventilerar sina tankar om Rika Tillsammans

Jag väntar såklart på AI-bilden… vad långsamma ni är!

3 gillningar

Har inte du begått FIRE (GFYS btw), du kan väl fixa den…

4 gillningar

Haha jag tänkte precis att många tänker nog på lustiga kläder när de tänker sekt.

Sekt kan man gå med i omedvetet. Typ man drar sig till sådana som tycker lika som en själv. Eller som i tv spel på Youtube. Xbox fans som hjälps åt och kalla ps fans för ponies. Är typ en hata ps sekt.

Jag? Jag är ju nätboomer. Jag är en sopa på konstgjord smarthet. Riktig däremot… :crazy_face:

GFYS? Upplys dumskallen i den här änden.

3 gillningar

Finns säkert några som bränt sig på forumet genom åren. Men när man läst lite i tråden så verkar vissa gilla ”snabba cash” och då vände de säkert i RT-dörren.

Vissa ifrågasätter forskning och fakta och då känns det nog bättre att köra på känsla än att lyssna på RTs upplägg.

Inget fel med det, kanske de bränner sig och kommer senare, eller så köper de en egen semesterort och har det bra. :blush:

3 gillningar

Ofc my lord. https://www.reddit.com/r/financialindependence/comments/8pwsy8/how_did_the_go_fuck_yourself_tradition_in_this/

It’s important to note that gfy should be reserved solely for when someone retires and not for generic congratulations. We don’t want to dilute the meaning of the phrase :slight_smile:

1 gillning

Senaste briljansen från FB:

Citat
Haha. Har ni sett vad nervösa de blivit i sekten på deras eget forum?
Är faktiskt några av sektmedlemmarna som börjat vakna upp och förstår hur vilseleda de blivit.
De kommer väl kasta ut dem som vågar säga nåt och fortsätta sitt mantra om indexfonder, men kan man rädda nån så är det bättre än ingen.

Vi är jättenervösa.

17 gillningar

Menar de mig? Som var ironisk! :rofl:

Måste öva på min ironi! :pensive:

2 gillningar

Hej ”tipsexperten” vi vet att du läser…

9 gillningar

Du har en del fans där!

Tack för svar. Den här Denkmal verkar skarp, men verkar smått oempatisk… men han verkar kunna sin sak.

3 gillningar

Tips till FB-lurkare!

https://rikatillsammans.se/forum/t/valkommen-till-rikatillsammans-forumet-borja-har/7

:sloth::sailboat::moneybag:

5 gillningar

% av utgifter or it didn’t happen.

2 gillningar

Rätt säker på att mer än en har dubbla medlemskap om du catch min drift.

Du kanske har det. Själv är jag alldeles för bäst och ödmjuk för att husera på FB. :sweat_smile:

5 gillningar

It's a fact

3 gillningar

Denna månaden strax över 20% men det blev bland annat två par Manolo Blahnik som jag spanat på en längre tid. :innocent:

4 gillningar

12

3 gillningar

Vill se mer sån här humble bragging på RT för att visa FB-trollen** hur fattiga* de är.

*Ingen blir lyckligare av pengar eller dyra skor per se, det viktiga är just keep buying (indexfond), ha en buffert samt att kunna sova gott om natten (obs, ej ironi).

**Berätta gärna om era portföljer och er CAGR de senaste 10-20 åren.

7 gillningar

Hade FB köpt indexfonder så hade de också haft råd!

9 gillningar

Det här blev inte alls som jag hoppats på. Flashback-tråden är rena carebears.

7 gillningar