Inspirationsföreläsningen “Spara och investera enkelt, roligt, rätt och lätt” | 24 januari 2024

Varmt välkommen till den digitala föreläsningen “Spara rätt och lätt” 24 januari kl. 20:30. :slightly_smiling_face:

Syftet med föreläsningen är att ge dig guldkornen och allt du behöver veta kring sparande på ett enkelt, konkret och inspirerande sätt. Tanken är att du efteråt antingen ska kunna sätta igång ett eget sparande, ta ditt befintliga sparande till nästa nivå eller bara fira och vila i att du har gjort rätt - i alla fall enligt vad forskningen säger.

Anslut via Zoom

Anslut via följande länk, den kommer fungera från 20:15-ish på onsdag 24 jan:

https://us02web.zoom.us/j/82761947119?pwd=Zy8rOUZMNElDOWZvbUhtTXhuYlNTZz09

Zoom fungerar via webbläsaren på datorn (rekommenderas) men den fungerar även utmärkt via en mobil enhet. Ladda ner Zoom-appen för Apple eller Android . Om det behövs för att ansluta manuellt

• Zoom MötesID (om det behövs): 827 6194 7119
  • Zoom Lösenord (om det behövs): 096032

Anslut via Youtube Live (om t.ex. Zoom inte fungerar eller du vill köra på TV)

Du kan följa föreläsningen via Youtube (länk fungerar från 20:15-ish):

Klicka här för att ansluta till föreläsningen via Youtube →

Tänk på att Youtube-kan ha en viss fördröjning om du samtidigt vill delta interaktivt. Det beror på att Zoom sänder till Youtube som sänder till dig.

Delta interaktivt (frivilligt)

För att göra föreläsningen lite roligare tänkte jag prova göra den lite interaktiv (ha överseende med mig om det inte fungerar :slightly_smiling_face:). Det vill säga att det är en möjlighet för dig att under föreläsningen svara på några quiz-frågor, få rösta på alternativ, kommentera, ställa frågor och liknande. Självklart helt anonymt och frivilligt. För att delta interaktivt, jämte att ansluta via Zoom / Youtube Live:

Har du en fråga du har funderat på, men inte ställt?

Om du har en fråga om ekonomi eller sparande som du har funderat på men inte ställt, passa på och ställa den nedan. Då kan jag kanske ta med den i föreläsningen eller besvara den här i forumet. :slight_smile:

Bildspelet & länkar till olika sidor

Efter föreläsningen kommer jag lägga upp länkar och bildspelet här nedan. Några länkar som jag kommer rekommendera redan nu:

De viktigaste artiklarna

Sponsrade länkar

Om du gillade föreläsningen, stöd oss gärna genom att använda följande länk:

Räknare och kalkylatorer

Övriga länkar

RikaTillsammans-programmet 2024

Ett 12 månaders program för att göra livet rikare.

Varmt välkommen!
Jan Bolmeson

1 gillning

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Nybörjare: kan ni hjälpa mig förstå skillnaden på depå / ISK och vad man ska välja?

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Hur ska man tänka kring insättningsgarantin?

Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Hur kan jag leva på pengarna utan att förlora ränta-på-ränta? | Förvirrad nybörjare :slightly_smiling_face:

Länk för att se via youtube live. :slight_smile:

https://www.youtube.com/live/YJYnFCL57Nk?si=H9VQ5-FlG2-IyMtj