GamblingProffs, jag skrev inlägget ovan om att lägga ner pokern om du redan har 15 miljoner det är för jag pratar av egen erfarenhet. Livnärde mig på pokern på heltid under 9 år så har ganska bra insikt i hur det funkar… 
Jag lyckades aldrig få ihop så mycket pengar som du har gjort, men slutade och skaffade utbildning och jobb. Dom sista tre åren var otroligt tråkiga och enformigt. Är så glad att jag inte gör det Idag. Det enda jag saknar är friheten, den var guld värld och att kunna jobba vart som helst i världen. Gjorde det från jag var 21 till 30.
Dock har jag svårt att tro att du är på riktigt om jag ska vara ärlig och att du trollar med oss. Kan det vara så? Om du nu har levt på det i fem år vet du att det kan svänga enormt mycket, att ens prata om garanterade bb/100 händer blir nästan pinsamt. Förlåt om du är på riktigt. Finns inga garanterade pengar i poker. Även om du är en vinnande spelare så vet du liksom jag att man kan ha väldigt otur i väldigt många händer. Har något minne av att jag själv låg under runt 50 inköp i allin-ev i HM2 under några hundratusen händer. Dvs när pengarna var inne och det antingen turn eller river var kvar så hade jag torskat 50 inköp på “otur”. Hade lika gärna kunnat vara tvärtom.
När jag slutade spela 2013 var borden väldigt tuffa online, fullt med botar, många bra spelare från Östeuropa och Ryssland och alla dåliga amerikaner var avstängda. Har det ändrats? Är borden bätte nuförtiden? Eller du kanske spelar live? Som det såg ut då så såg online pokern att självdö. Vore kul om den trenden har vänts. Dock har jag svårt och se hur det skulle kunna vända sig?
Det jag inte förstår är varför du ens vill fortsätta spela om du har så mycket pengar. Jag tyckte det var astråkigt och stundom väldigt stressigt. Spelade bara för pengarna dom sista åren. Skulle säga dom första åren var ganska kul och fundera på strategier och analysera. Men sedan kom jag till en nivå där jag inte utvecklades som spelare. Då blev det bara spel för pengarna.
Såg många vinnande spelare som var bättre än mig gå gula och försvinna.
EDIT:
Det jag är lite ute efter är att du har ju redan vunnit, du har världens guldsits. Ekonomiskt oberoende. Nu kan du göra precis vad du vill. Lev ditt liv precis hur du vill, vad brinner du för? Starta ett företag, jobba med välgörenhet, bara chilla och res världen runt, utveckla dig själv, upptäck andra kulturer, jobba i filmbranchen om det är något du brinner för, skapa verkliga relationer med riktiga människor, etc etc
Detta kommer skapa äkta glädje. Nu är det dags och bli rik på riktigt! Blir rik på livet! Då känns det bara som slöseri att lägga din tid och energi pokern. Men det kanske är pokern du brinner för? Men det lät inte riktigt så i dina inlägg? Då hade du velat bli bäst i världen kanske…?