Att knappen för “ny betalning” inte syns när jag klickat mig in på ett konto, då syns bara knapp för “ny överföring”. Får jämt gå tillbaka till startsidan, känns så onödigt.
Att det inte går att spara ett bankgiro i appen. Har fört över pengar till samma nisch-bank flera gånger nu och blir galen på att behöva skriva om bankgiro-numret varje gång.
Att kommande dragningar av autogiro inte syns i varken webb och app förrän de redan har dragits (I LF kunde jag se de kommande några dagar innan men SEB säger att det inte går)
Att det inte går att se utveckling av ISK-konto i olika intervall, går enbart att filtrera på “utveckling sen köp”
Generellt mycket klick och svårt att hitta i både app och webb. När vi genomförde flytten och skulle öppna ISK så sa rådgivarna rakt ut att det var krångligt och att man behövde klicka runt i flera olika vyer för att först föra över pengar till ISK och sen köpa fond, det kan inte göras i samma vy. Minns ej detta helt för nu har jag det automatiskt.
Att utloggnings-featuren kickar igång väldigt snabbt, nu gick det mindre än 1 minut från att jag la ner mobilen och skrev detta tills att jag vart utkastad för inaktivitet.
Det är inga gigantiska grejer och jag är fortfarande mer nöjd med SEB än med LF men jag tycker generellt att storbankerna borde kunna ha bättre digitala tjänster år 2025.
Det mesta av de här sakerna gör jag på webben med en dator så jag har inte upplevt alt detta som ett bekymmer.
Men att köpa fonder till sitt ISK-konto är riktigt rörigt också på webben, det har du helt rätt i. Jag hade glömt bort det då jag inte har pillat med det sedan slutet av februari i år då jag sålde alla mina ISK-fonder. Månadssparande fungerar dock bra precis som du säger.
Ja, giriga företag finns ju överallt men betyder inte att det är ok eller ska normaliseras eftersom alla gör det utan vi ska fortsätta påpeka det och kalla det för vad det är. Det inte samma sak dock, bolån är ju största affär och är överlägset högsta kostnader för de flesta vanliga hushåll det är knappast ett mobilabonnemang dessutom hur det funkar med inlåning och utlåningsränta osv. Nästan alla andra banker har sänkt några dagar innan LF, LF själva har räknat med sänkning före RB besked enligt deras expert, så det igen överraskning för (kundägda) LF
Om någon ser att LF agerande är helt ok så är det inget idé att diskutera om jag ska vara helt ärligt, Det är tom LF insåg själva att det har gått för långt och justerat ränta för de kunder som har hört av sig men d tycker att det är försvarbart !?
Om man funderar på att byta bank. Någon som har testat typ digital bank? Northmill verkar ha värvningskampanj där man får nytt konto och virtuellt kort med 100kr utan några speciella villkor - Northmill - 100kr - Skaffa digitalt kort - någon som testat?
Hade LF. De tyckte jag swishade för mycket och ville ha information om alla mina bankåtaganden hos andra banker samt vilka tillgångar jag hade där. Jag bytte bank.
Man känner sig lite maktlös just nu måste jag säga. Det är ju en fullständigt korrekt beskrivning av hur det fungerar. Men faktum kvarstår, att det är många som sitter med en känsla av att LF agerat … ogint är kanske ordet
Definitionen av kvalificerat skitsnack. Snart går räntorna ner men kunden blir inlåst i 3mån till! Det är ju bara att hälsa att du kan byta bank och få sänkt ränta direkt…
Fast är det så? Har inga lån men om man har 3mån ränta är den väl bunden i 3 månader och då utgår väl ränteskillnadsersättning under denna period om man byter?
Riksbanken sänkte sin styrränta 1/10 så från det perspektivet är det inte helt orimligt att vänta till samma datum att sänka styrräntan. Det verkar dock lite onödigt att ta en goodwillförlust eftersom andra banker sänkte tidigare. Dumt att sticka ut.
Föregående gång riksbanken sänkte så tillkännagavs det den 18/6, och LF hade sänkt sin rörliga ränta från 23/6. Rimligen gällde den från 1/7 då med.
Man undrar ju bara varför det är olika vid olika tillfällen. Om det är så att fler kunder har brytdatum för sina rörliga räntor vid kvartalsskiften, vilket gör att LF sparar en liten slant den här gången, eller om det “bara råkat” bli så den här gången.
Man blir förbannad när läser sådant här, kom ihåg att du är inte maktlös, Ge dig inte så lätt, ta det vidare och beställa amorteringsunderlag, låt banken ringa dig och fråga varför…
Det kom meddelande till kivralådan precis, så det kan ju vara att de rullar ut det under dygnet eller de närmaste dagarna. Alternativt om du är ny kund och inte jobbat ihop till det?