JennyL
2 September 2023 19:25
6
Hej! Det finns flera trådar på detta tema med intressanta kommentarsfält som du kan läsa. Se länkar nedan. Summa summarum kan man se det på två sätt. Antingen att bara maxa plånboken, och då kanske svaret blir att hyra ut. Eller att lämna ett orosmoln bakom dig och gå vidare, och då kanske svaret blir att sälja med förlust.
(Finns ju förresten ett annat sätt att räkna också. Jag gissar att om du hade hyrt motsvarande lägenhet hade du fått betala ca 7000 kr/mån, eller tot ca 400000 på 5 år. Så åtminstone en sån förlust motsvarar egentligen bara att ha hyrt en fin lägenhet några år. Att ha haft en fin bostad där du trivts har också ett värde.)
Lycka till och berätta gärna hur du gör.
Hej!
Jag har nu försökt sälja min lägenhet under hela hösten, otroligt dåligt tajmat.
Jag har nu fått (skam)bud som är lågt och jag försöker förhandla upp det men kommer ändå gå back om de bestämmer sig för att lägga det. Den förlusten kan jag ta.
Skickade ut en koll igår om det fanns intressere av att hyra och många har hört av sig redan.
Jag undrar nu om ni kan hjälpa mig att tänka, hyra ut och sälja senare(om det går från bankens håll) bättre att sälja nu till underpris?
Tacksam för all …
Hej,
Har funderat fram och tillbaka, men skulle vilja ha lite input på hur vi ska agera.
Säljer en bostadsrätt på en fin gata i centrala Göteborg. Högsta våningen men ingen balkong, låg avgift, el ingår i avgiften, renoverad för ca 5 år sedan mm. Kort sagt en bra lägenhet i en bra förening.
Men tyvärr får vi inte lägenheten såld! Intresset är minst sagt svalt. Vi var beredda på att gå ner i pris och sälja med förlust, 2-3% mindre än vad vi betalade. Nu har vi bara fått bud på 10% mindre. (Vär…
Vad tror ni om marknaden? Äger en bostadsrätt som jag inte bor i, den hyr jag ut i andra hand för tillfället, bor i hyresrätt nu. Köpte lägenheten 2017 för 2 550 000, den ligger ute till försäljning nu för 1 875 000… likande lägenheter går för ca 2 200 000 i dagsläget. Vad tycker ni jag ska göra om jag tex får ett bud på 2 000 000, ska jag sälja och förlora ca 600 000, eller fortsätta hyra ut 1 år och försöka sälja den då?
Hej
Ny på forumet och första inlägget.
Det är långt och kanske snårigt men hoppas ni vill läsa hela.
Det är såhär att jag har gjort bort mig…
Det är i sånna här lägen i livet man önskar att man haft en mentor eller fadersgestalt i livet att rådfråga men eftersom jag saknar det helt så pröva jag att bolla mina tankar och känslor här med er.
Jag gick och köpte ”drömhuset” slutet på förra sommaren, precis när priserna hade börjat dala.
Jag hade sålt min tidigare bostad där jag inte alls trivd…
2 gillningar