Fattiglapp?
Jo, mitt första inlägg här. Blivit så bländad av alla mångmiljonärer att jag lämnade Patreon.
Fast Fattiglapp, det är jag då rakt inte. För det första ser jag det lite som med vilket mindset jag väljer att se på helhetsbilden och för det andra så är jag torr om fötterna, äter mig mätt varje dag och har tak över huvudet.
Jag skiljer på vad jag behöver och på vad jag vill ha. Jag har allt jag behöver - alltså är jag rik.
Jag fyller 50 år i augusti, har nyss kommit hem från min 50 års present till mig själv. Paris i tre dagar, en tonårsdröm som jag stal pengar från mitt Lysakonto för att kunna uppfylla.
Så värt det, Paris var nästan som i mina 35 åriga fantasier, helt fantastiskt ja faktiskt alldeles underbart, som en bal på slottet.
Hur lite pengar jag har behåller jag för mig själv, fast även om det är lite så är det så mycket mer än vad miljoner andra människor i världen har så jag är rik i det stora perspektivet.
Är idag sjukskriven sedan i höstas på grund av arbetsskada, tredje operationen planerad nu i april. Hoppas kunna återgå till arbetet i augusti.
Är lågavlönad inom legoindustrin, ni vet det där jobbet som folk i allmänhet inte tror existerar längre. Jag limmar epoxy, för hand, sitter och smetar ut limmet med en glasspinne och formar det med fingrarna, jaa i Sverige 2022.
Efter 5 år har jag nu 24350 kr före skatt, minimilönen är i detta yrke 24333 kr.
I sjukpenning blir det inte mycket kvar efter skatt.
Är väldigt glad att jag hade en “arbetslös/sjukskriven buffert”, fast den är ju slut nu så har nallat på den ena bufferten efter den andra.
Jag är ett maskrosbarn som fått en hel del stryk fysiskt och psykisk av allt från familj och sambos till samhället.
Jag vet hur hunger och utlämnad känns så jag ser inte en misslyckad fattiglapp när jag ser mig i spegeln. Jag ser en kvinna som ler och som lever och är lycklig och som är torr om fötterna, mätt i magen och som sover tryggt i sin säng som står i ett litet hus på landet med tak över sig.
Varför denna utlämning av mig själv i ett ekonomiforum?
Jo, jag hoppas innerligt att det är fler maskrosor här inne och vill på detta vis visa dem att de inte är själva här.
Och för att ropa till dem:
Vi klarade oss! Mot alla jävla odds så klarade vi oss! 

Planen är att sluta nånstans mellan 2 och 3 miljoner och sen leva ett enkelt men fritt liv (vi är två och sambon har redan nått miljonen) med lite lån på huset, inga andra skulder och huset skulle ge oss nån miljon eller två vid försäljning i dagsläget.
frugan) pluggar så det blir inte mycket över med 2 barn tyvärr. Men det blir väl bättre om några år. Tacka fan att jag får månadslönen/71 i timlön vid övertid för med all VAB (som jag får ta för frugan kan inte missa sina studier) kan det bli svettigt.