Ibland kan det hÀnda att man tÀnker för mycket pÄ framtiden och till exempel pÄ saker som man vill ha. För att inte glömma bort hur lÄngt man kommit pÄ vÀgen och uppskatta resan sÄ tÀnkte jag att en trÄd dÀr man kunde reflektera över detta hade varit super.
Regler
Skriv max 1-2 meningar över vad du Àr tacksam för idag.
Undvik helst att svara pÄ andras inlÀgg, sÄ det inte spÄrar ut/blir diskussioner.
Jag Àr tacksam att jag hittade hit, tog tag i min ekonomi, lÀmnade lyxfÀllanlivet, och skapade bÀttre förutsÀttningar för framtiden, med mycket hjÀlp.
Jag Àr tacksam över att vÄren nÀrmar sig, att jag ska fÄ mitt triggerfinger fixat snart och att jag har en mysig kollosÀsong framför mig. Med pyssel, nÀra och kÀra och grillning!
Just inkommen efter 1,5 timme i trÀdgÄrden. Barfota, i solsken, över 8 grader och med en stark vÄrkÀnsla, har jag dragit i lite övervintrat visset som jag fyllt trÀdgÄrdstunnan med.
Jag Àr tacksam för att trotts man just nu pendlar mellan hel eller halvtids sjukskriven livet ut. Att man ÀndÄ om nöden krÀver, Àr ÀndÄ starkare Àn snittet i min Älder.
Ăr ocksĂ„ tacksam för att trotts man tekniskt sĂ€tt saknar utbildning idag. Trotts ofta arbetslös osv. Att jag (utan att egentligen veta hur) gĂ„tt emot normen för hur en person i en sĂ„dan situation i regel har det med boende eller ekonomi.
Ekonomiskt Àr jag tacksam för att jag inte behöver oroa mig för min ekonomi. Jag behöver inte vÀnda pÄ varje krona och vet att jag klarar mig lÀnge om jag skulle bli omplacerad till en tjÀnst jag inte vill ha.
Utöver det Àr jag tacksam för att jag Àr frisk och för att det börjar bli ljusare ute!
Tacksam för att jag Àr sÄ frisk att jag kan klara av en heltidstjÀnst trots mina hÀlsoproblem.
KÀnns ocksÄ skönt att jag Àr anstÀlld med bra kollektiv-avtal, om jag skulle bli sÄ sjuk att jag mÄste gÄ ned i tid eller sluta. (dvs AG:s sjukförsÀkring fyller ut vÀldigt bra, det inkomstbortfall som skulle uppstÄ)
Skulle aldrig vÄga var konsult med mina hÀlsoproblem.
Tacksam att jag har trÀningsvÀrk, efter gÄrdagens trÀning. Dvs att jag Àr sÄ frisk att jag kan gÄ pÄ gymmet o kÀnna att jag lÄngsamt blir starkare i bÄde armar, ben o magmusklerna.
Jag Àr tacksam för att jag hittade RT. Det har hjÀlpt mig mycket frÄn tidigare misstag och bedrÀgeri.
Jag Àr tacksam för chatten och Àr nöjd att jag blivit ChattmÀstare tidigare.