Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

Alltid pruta eller få något mer på köpet gratis är min melodi. Det kostar ju inget att försöka :grinning: :+1:

2 gillningar

Sade upp morgontidningen och sparar 3 400 kr per (sedan innan nedgraderad från 7-dagars till 3-dagars). Hädanefter blir det enbart online…tills det kommer ett erbjudande=)

7 gillningar

Jag och barnet byte till sommardäck hemma på uppfarten för två bilar.

3 gillningar

Har också gjort det. Primärt inte för att spara pengar utan för att jag inte gillade den vänstervridna redaktionens ledare och andra artiklar. Till slut blev det för mycket. Saknar dock tidningen att bläddra i på morgonen, en gammal vana.

1 gillning

Tvättade bilarna ute på uppfarten idag. Inte med ekonomi i åtanke men bilarna håller ju bättre om salt och skit hålls undan så blir ju ändå bättre rent ekonomiskt än att låta dem rosta sönder :stuck_out_tongue:

1 gillning

Se upp med tvätt på garageuppfart, dels är det miljöfarligt och i vissa kommuner kan det ge dryga böter om man blir påkommen. :see_no_evil:

4 gillningar

Bra poäng. Böter för det hade inte varit så himla ekonomiskt :see_no_evil:

2 gillningar

Som tur är så har inte Kommunerna mandat att införa generella regler eller böter kring biltvätt på uppfart.

1 gillning

Tog hand om en trolig Hans Agne Jakobsson Franslampa från mitt hus prylbytarrum. :sunny:

Min granne hade troligen noll koll på vilken lampa hen lämnat där. Men den behövde lite kärlek, för fransarna var lite lockiga, men gick smidigt att få ordning på.

Taklampan saknar originaletiketten, men den har exakt samma utseende, mått och kännetecken som originalet. Så jag kan troligen få bra betalt för den på Tradera även utan etiketten. :blush:

Så blir förhoppningsvis lite bonus till mitt ISK i slutet på april. :heart:

4 gillningar

Hur fungerar det rent praktiskt med detta rum hos er?

I huset min lägenhet finns så har vi ett extremt stort entréplan, med en stor kulvert. Så vi har en liten del av kulverten som vi boende använder som varsågod att ta plats.

Detta är inte någon formell plats utsedd av vår hyresvärd, men det sköts bra med oskrivna regler av oss hyresgäster.

Vi brukar skriva en lapp med varsågod och sen att sakerna tas bort inom 48 timmar.

Har själv ställt ner en hel del prylar och oftast tas de om hand inom ett par timmar.

Men det gäller att det sköts snyggt och att saker inte blir stående, annars skulle nog hyresvärden säga till.

Men i vårt hus med ca 60 mindre hushåll och med många som är 30+, så funkar det bra!

5 gillningar

Lysande :smiley: :+1:

1 gillning

Reparerat min CD-spelare* idag. En finare Marantz, så lätt värt den timme det tog att plocka isär, smörja luckmekaniken och byta drivremmen till densamma. passade på att städa insidan och rengöra linsen när jag ändå var där och rotade. Nu borde den kunna snurra 20 år till. :slight_smile:

*Ja, inte alla streamar. Speciellt inte vi skivsamlare.

9 gillningar

Marantz… oj vilken nostalgi du väckte där. Det var något jag drömde om men aldrig fick äga

1 gillning

Gick tillbaka till puben nån dag efter jag såg jag betalat för en öl för mycket och gick tillbaka till min lokala Ica-butik då ena baconpaketet hade öppnat sig och förstört köttet. Ca 90:- det handla om men än då :nerd_face:

4 gillningar

Laddade ner appen ”påmind” för skojs skull för att ha lite koll på mina abonnemang och när dom går ut. Tar upp telefonen efter några timmar och får ett sms från bredband2:

Hej Johannes!

Jag tog emot en “påmind” utav dig och har förlängt din 20%-rabatt i ytterligare 12 månader UTAN bindningstid.

Din befintliga rabatt slutar 2022-04-30 och jag förnyade alltså denna från 2022-05-01.

Med vänlig hälsning,
Sebastian
Bredband2

Helt utan att göra nåt annat än att ladda ner appen och fylla i vilka abonnemang jag har!

8 gillningar

Då var sommardäcken på. Det tog 25 minuter. Ganska hyfsad timpeng och skönt väder var det också. Däckhotellet (även känt som det egna förrådet) tog inget betalt heller.

7 gillningar

Bytte i helgen, samma procedur och kostnad som du hade.
Funkar utmärkt så länge man orkar rent fysiskt.

1 gillning

Ingår tvätt av fälgarna i de 25 minuterna? :rofl: Brukar ta 1-2h för mig att ta fram högtryckstvätten, skrubba, vaxa och bära in.

Inte hos mig.
Tvättade fälgarna två veckor sedan.
Men de fick en riktig ytbehandling också.
Inget som ingår hos de som lagrar

Så ja, det var kanske inte helt gratis hemma i alla fall :sweat_smile: