Jag har sparat lite pengar nu., Runt 1 miljon totalt 450 tusen på fysisk guld tackor.sen resten i bankkonton. Men jag vill inte det ska ba sitta där och inte göra någonting så undrade vad ska jag göra? Vart ska jag lägga pengarna och investera så det bygger upp sig själv. Kan lite om aktier och fonder plus crypto världen även ädelmetallerna. Men vill helst få lite mer tips från andra.
Jag har ingen behov av pengarna och kommer inte heller. Betalar bara hyran och mat sen inga mer konstader.
Tänkte mig lägga allt på lysa sakta och sakta.
Kan personligen inte se varför Avanza global skulle vara bättre än Lysa? Lysa ger en väldigt mycket bredare portfölj där du får med tillväxtmarknader och småbolag till exempel. Allt sköts helt automatiskt åt dig och man behöver ej fundera över fondval eller ombalanseringar.
Du får alltså tusentals fler bolag med Lysa.
Men vad man själv definierar som “Bäst” är ju personligt. Vad tänker du själv att bäst för dig betyder?
Är det billigast? Bredast och mest diversifierad portfölj? Högst absolut avkastning? Bäst riskjusterad avkastning?
Jag skulle tänka mig det som skulle vara bäst avkastning. Och minst att röra på och pilla.
Tänke också ska man lägga in allt nu eller ett vist mängd varje månad. Hur ser marknaden ut nu och kommande åren. Hör ett massa snack om kollaps på markaden och kronan.
För har stor procent av pengarna på fysisk guld och det har gått toppen just nu. Tänkte sälja av sakta sen lägga det i lysa.
Uppskattar allt hjälp tackar. Kan lugna ner hjärnan lite. Tror inte hjärnan har accepterat pengarna än. Nått första miljonen så har bara fått stress och ångest på vad jag ska göra.
Tror nog jag ska bara lägga in allt på lysa i en 100% aktiefond. Sälja av allt guld under åren och allt skit jag har runt i olika saker och ba all in i lysa.
Måste säga att jag drog på smilbanden när jag läste TS inlägg. TS är alltså 22 och har sparat in 1 miljon varav hälften i fysiskt guld. Redan där borde bankens KYC-grupps alla larmklockor ringa. Lägg sedan till TS valda alias…