Tack och ja, du har helt rätt. Jag och mina med-moderatorer ser det på samma sätt. Har också tröttnat på ”förklara” utan nu är det mer ”sluta eller försvinn”. Vi har lite trubbiga verktyg, det finns inget mellan radera inlägg och stänga av en användare
. Men det är ju nästa steg…
Det har jag gjort, flera gånger i våra diskussioner.
Det är en åsikt. Jag uttryckte min. Du fick en del stöd i den också. Men humor kan finnas, utan att finnas just här också. Raderas alla humortrådarna respekterar jag det också, eftersom det isf är ett moderatorbeslut.
Vi hade en lite infekterad diskussion för några veckor sedan också. Då den tråden var spärrad med en timmes paus mellan inläggen valde jag att skriva ett PM och förklara för att inte ta forumplats och för att reda ut. Jag har inte fått svar och jag vet inte om du läst det, men det visar för mig att du är mer intresserad av öppen konfrontation än lösningsfokus.
Och ja, detta är min tolkning. Helt humorbefriad dessutom.
Sluta med vad?
Hur lösningsfokuserad var/är du egentligen själv? Hur yvig och nedvärderande är du egentligen själv? Skärmdumpen nedan ger en del ledtrådar till varför jag inte svarade på ditt PM…
På Flashback finns massor av bra personer och info, man får sålla. Samma sak här på RT.
OK. Då vet jag.
Hela mitt inlägg raderades här. Känsligt det här ämnet tydligen.
Jag lägger ut det på Twitter istället.
Lägg ned nu. Jag har inte modererat dig eller raderat dina inlägg. Din historiebeskrivning är 100% felaktig precis som senast du hittade på att jag gjort saker eller var saker. Det är inte kul längre.
Däremot raderade jag två inlägg precis ovan där skärmdump på ett privat PM visades upp.
Det var inte PMet faktiskt, det var från en annan tråd. Men det kvittar. Jag har fått ett svar. ![]()
jag såg också shields inlägg, men det är borta nu, någon har tagit bort det. antingen shield eller en moderator så någon ljuger.
Du får läsa vad jag skriver. Jag har inte raderat något som insinueras. I det här fallet är det shield som hittar på en massa i det inlägget en annan moderator raderade för en stund sedan.
@Aether var är mitt inlägg som jag skrev till @angaudlinn här för en stund sedan??!!
Det innehöll en skärmdump från en öppen forumtråd, INTE från något PM. Jag hade gjort två röda understrykningar i skärmdumpen.
Jag har inte fått något meddelande om någon radering. Och jag ser absolut ingen anledning till att det skulle raderas.
Tack någon, nu är mitt inlägg med skärmdumpen tillbaka
Ingen orsak ![]()
Kommer vi någonstans i den här tråden? Är man missnöjd med hur man modererats kan man väl ta det direkt med moderatorerna. Håller man inte med om policyn kan man väl helt enkelt posta lite mindre här?
Jag tycker det här är ett intressant ämne, men just nu har även denna tråd devalverat till något slags käbbel mellan en handfull individer.
Jag skämtade om en flaggning i en humortråd. Skämtet anspelade på det ursprungliga skämtet som flaggades. Det tog bara några sekunder så var det raderat av moderatorn.
@janbolmeson - finns det något som skulle kunna göras för att minska den enorma överkänsligheten från vissa indexsparare? Jag kan bara inte förstå hur det kan ha blivit så, det känns inte proportionerligt. Man bör kunna skämta om eller kritisera allt utan att man ska behöva flagga stup i kvarten.
Jag vet hur det ser ut så jag brukar gå som på nålar för att inte skriva något som någon kan bli kränkt av men detta är en nivå som inte är sund. Att jag skämtade om det flaggade skämtet (“indexpolisen slog till” och en bild på en polisman som lyfte upp pekfingret) var en testballong som visade på precis detta. Det är inte sunt att behöva gå som på nålar om sådant och speciellt inte i en humortråd!
Inte utan att jag får associationer till reaktionen på Charlie Hebod, Lars ViIks, Turkiets reaktion på Koranbränning etc. Givetvis en stor skillnad i magnitud men i detta forum finns det en ENORM överkänslighet kopplat till kritik eller skämt om indexfonder.
Flaggat av en annan medlem och därmed automatiskt dolt*, ska tilläggas.
Tråden är:
Det var nog mindre någon som blev kränkt och mera någon medlem som, liksom jag, fann att inlägget inte hörde till tråden. Utan möjligtvis denna i så fall.
Det var ekonomihumor. Måste den alltså finnas på “nätet” någon annanstans och inte födas i tråden?
Rubriken på tråden är Ekonomihumor - memes och annat
Om man då skämtar om globala indexfonder så är väl detta rimligen inom ämnet?
Och. det jag skämtade om kallades för spam av moderatorn.
Jag och andra medlemmar vill skratta när vi går in i tråden… Inte hantera spam
OK då vet jag var nivån ligger och jag ska per omgående förbinda mig om att aldrig mer skämta i forumet. Inte heller nämna I-ordet mer.
Vi behöver inte gå in på hårklyveri men om vi säger såhär; De flesta tycker (bevisligen, i och med att det blev flaggat) inte att skämt om flaggningar och moderering hör till tråden.
Har man inte varit här så länge vet man nog knappt vad som skämtades om!
Det är en hopplös uppgift att moderera. Hur det än görs blir någon olycklig. Utan moderering blir det ännu värre.
Låt det bli lite fel och orättvist ibland och gå vidare. Lägg tiden på att hitta en fint trendande fond istället
.
Ni som ställer upp som moderatorer förtjänar en eloge för att ni inte tröttnat och gett upp ännu.
Vilket otroligt otacksamt uppdrag! De flesta medlemmar(jag inräknat, fram tills jag läste denna och humortråden) tar er för givet och ett fåtal gör inte annat än att klaga…
Enligt mig gör ni ett bra jobb. Detta är i grunden ett ekonomiforum och jag tycker ni gör helt rätt som styr det i den riktningen.
Med det sagt kommer man inte ifrån att det ibland blir tokigt, men fortsätter ni kämpa som ni gör så är jag säker på att det blir kanon!