RikaTillsammans isberget | De olika nivåerna för sparande baserat på intresse och kompetens 😂

Jaha då var det dags att grotta ner sig i ännu ett begrepp, är dessa trådar rimlig startbasis?

https://rikatillsammans.se/forum/t/tanker-du-ut-trading-strategier-testa-dem-google-colab-python/36320/57

Ja, glöm inte grotta ner dig i andra faktortiltar :joy: Småbolag, Värde/SCV, Kvalitet, Tillväxtmarknader, Trend, Volatilitet… Finns hur mycket som helst, man blir yr i huvudet :stuck_out_tongue:

Haha, det var mer ironiskt från min sida. Pellepennans tråd om momentumstrategier var nog det djupaste kaninhålet som förekommit på detta forum under min tid. Så mycket som skrevs, men så lite substans. Rekommenderar ingen att läsa den.

Factor zoo

Jag älskar namnet på bolaget som äger storskogen. ”We own big forest” :joy:

1 gillning

Denna får du gärna förklara!

Under en period så användes ordet miljömupp som skällsord, så jag tog fram ett motsvarande skällsord för de som använde det första. Fossilsmurf kändes passande.

Sen har det inte behövts användas, för det lugnade ner sig och modereringen förbättrades.

Men ändå ett användbart ord, i rätt sammanhang.

3 gillningar

Jag tänkte att detta inte stämde då tråden som skrivs i är 300 svar, sedan märkte jag att det är del2 och originaltråden är 10,000 :see_no_evil: vansinnigt, orkar man ens igenom den?

Någon får köra allt i chatGPT och sammanfatta!

1 gillning

Nej det gör man inte :joy:

1 gillning

Vi behöver fler fonder och aktier med roliga namn om något.

Länsförsäkringar Roligt indexnära

I Roligt kan mkt ingå som andra inte tar in :smiley: en fond som tar in det som endel inte rör med tång.

2 gillningar

Snarare Länsförsäkringar Nästan Indexnära.

1 gillning