Finns bÄde avsnitt och trÄdar om vad som Àr bÀst, att dela upp köpen i mindre och fler delar under Äret, eller investera sÄ mycket och sÄ fort man kan.
Ekonomiskt har jag för mig att tid i marknaden varit bÀst historiskt, sÄ att investera samma dag som lönen kommer Àr nog rimligt. Jag investerar tvÄ gÄnger per mÄnad, en automatiserad del och en rörlig del med cirka en veckas mellanrum.
Men i trÄdarna sÄ tas ofta den emotionella biten upp, har man en stor summa som ska investeras, sÄ kan det kÀnnas mjukare att dela upp i mindre insÀttningar.
Har inte loggat in pÄ 5 dagar nu. Jag tog bort Avanzappen och föreslaget till Avanza pÄ google.
Bara aktivt stoppa huvudet i sanden. Och jag tror det Àr nyttigt för Àrligt talat spelar inte siffran dÀr nÄgon roll i mitt vardagliga liv. Om jag har 600 k eller 900 k har ju ingen impact pÄ min vardag.
Alla som pillar tÀnker pÄ att pilla fÄr gÀrna komma till @Jakke trÄd. Alla Àr vÀlkomna bÄde de som pillar och de som tÀnker pilla eller pillar inte alls . DÀr finns det inga lagar och regler . Bara naturen/fantasin som sÀtter grÀnser
Men om man endast loggar in pĂ„ avanza utan âpillâ, för att det ger en lite spĂ€nning i vardagen att se hur fonderna rör sig, dĂ„ Ă€r det vĂ€l inget negativt? enda jag skulle fĂ„ för mig att Ă€ndra (âpillaâ) med Ă€r att spara lite extra nĂ€r det Ă€r rött
Titta Ă€r inte pill, Ă€ven om det för vissa kan vara som att âbara titta i kylenâ vid en diet. Vet man att tittande lockar till pill man vill undvika, sĂ„ kanske man bör utvĂ€rdera hur ofta man tittar.
Jag sjÀlv kikar vid varje mÄnadsskifte och lite dÀrefter, för att se sÄ mina ordrar gÄr igenom.